English

خبرگزاری موج گزارش می دهد؛

ورود شورای تامین استان تهران به مساله تامین آب / رهاسازی آب سد تا اطمینان از پاکی ممکن نیست

در حال حاضر شورای تامین استان به مساله تامین آب تهران ورود پیدا کرده است، زیرا هنوز آب سد امیرکبیر دارای آلایندگی زیادی است به همین دلیل تا زمان اطمینان کامل از شفافیت آب انتقال آب به تصفیه خانه ممکن نیست.

ورود شورای تامین استان تهران به مساله تامین آب / رهاسازی آب سد تا اطمینان از پاکی ممکن نیست

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری موج، در چند روز اخیر ساکنان برخی از نقاط مختلف تهران و حتی سایر شهرستان ها شاهد قطعی آب بوده اند و این مساله منجر به بروز نگرانی های در بین مردم شده است، زیرا در آستانه افزایش بیشتر دما هستیم و این مساله تحمیل قطعی آب را سخت تر می کند، هرچند شرکت آب و فاضلاب تهران روز گذشته در اطلاعیه ای اعلام کرد که براثر بارش باران، جاری شدن سیلاب و رانش گسترده زمین در حوالی جاده چالوس، مسیر انتقال آب از سد امیرکبیر به تاسیسات آبرسانی تهران در بستر رودخانه کرج مسدود شده بود.

در پی این حادثه، عملیات رفع انسداد مسیر باتلاقی رودخانه آغاز شد و افزون بر این اقدامات در این مدت بخش قابل‌توجهی از نیاز شبکه از طریق سامانه‌‌‌های دیگر آبرسانی تامین شده تا از گسترش محدوده‌‌‌های افت فشار جلوگیری شود.

 

شرایط به حالت عادی برنگشته است

پیگیری خبرنگار  خبرگزاری موج حکایت از این دارد که در حال حاضر شورای تامین استان به مساله ورود پیدا کرده است، زیرا بعد از بارش 47 میلیمتر باران منجر به ورود گل و لای زیادی به سد کرج شده است و طبق گفته مدیرعامل شرکت آب منطقه ای تهران به دلیل باتلاقی شدن منطقه در ابتدای ساعات بعد از پایان بارندگی عملیات بازگشایی با تجهیزات و دانش فنی انجام شد و جریان آب به سمت تصفیه خانه در حال انجام بوده، اما هنوز شرایط به حالت عادی برنگشته است.

سد امیرکبیر 30 درصد آب تهران را تامین می کند که از 29 متر مکعب 9 متر مکعب آب به سمت تهران و البرز رها سازی می شد که در زمان آبرفتی شدن رودخانه میزان خروج آب از سد کرج متوقف شد و حدود 4.5 متر مکعب آب از منابع دیگری جایگزین آب کرج شد و وارد تصفیه خانه شد که حدود 30 درصد کمتر از روزهای عادی ورودی آب به تصفیه خانه اتفاق افتاد و این مساله موجب افت فشار آب در برخی مناطق تهران شد.

 

انتقال رسوب تصفیه خانه های قدیمی در نتیجه افت فشار

پیگیری خبرنگار خبرگزاری موج درباره وضعیت عملیات لای روبی و انتقال آب سد کرج به تصفیه خانه حکایت از این دارد که هنوز آب این سد دارای آلایندگی زیادی است به همین دلیل تا زمان اطمینان کامل از شفافیت آب، انتقال آب به تصفیه خانه ممکن نیست، زیرا از یک سو احتمال آلودگی آب وجود دارد و از سوی دیگر ممکن است خساراتی به تجهیزات تصفیه خانه ها وارد کند، از این رو در برخی مناطق همچنان احتمالا کاهش فشار آب وجود دارد.

در روزهای اخیر با کاهش فشار آب، برخی شهروندان تهرانی گزارش هایی از آلودگی آب داده اند، اما مسئولان آب و فاضلاب تهران اطمینان داده اند که تا اطمینان از پاکی آب اجازه انتقال آب از سد کرج به تصفیه خانه نمی دهند و احتمالا اگر مواردی از آلودگی آب وجود داشته ناشی از زنگ زدگی و ... تصفیه هانه های خانگی یا شبکه انتقال آب داخل خانه هاست که در زمانی که فشار آب کمی افت پیدا می کند رسوبات را به سمت خروجی آب انتقال می دهند.

پیش از این محسن اردکانی، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب تهران، گفته بود که مصرف آب امسال در برخی ساعات خردادماه میزان مصرف آب بیشتر از میانگین مدت مشابه قبل بوده است و به دلیل اینکه بارندگی ها در کشور کاهش یافته تنها راه تامین پایدار آب بهینه سازی مصرف است و مشترکانی که در ماه بیش از ۴۸مترمکعب آب مصرف کرده اند، در مرحله اول تذکر و در صورتی که مصرف را کاهش ندهند، اخطار دریافت می‌کنند و در صورت بی‌‌‌توجهی به اخطارها، برای رعایت حقوق سایر شهروندان، آب مشترکان بد مصرف در ساعاتی از روز قطع می‌شود. اما نوک پیکان قطعی آب اکنون به سمت مردم عادی نشانه رفته است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه