English

موج گزارش می دهد

جزئیات قطعی آب مشترکان بد مصرف کشور

برای کسانی که بیش از ۱۴ مترمکعب، آب مصرف کنند افزایش قیمت به صورت پلکانی خواهد بود و کسانی که بیش از دو برابر الگو مصرف ‌کنند در طبقه بد مصرف جای می‌گیرند که قبض آن‌ها تاکنون حدود ۱۵۰ هزار تومان در ماه بوده است.

جزئیات قطعی آب مشترکان بد مصرف کشور

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب ایران در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری موج با اشاره به اینکه قطعی آب مشترکان بد مصرف کشور از ابتدای تیر آغاز می شود، گفت: با توجه به کمی بارشها و خشکسالی های یکی دوسال گذشته و انتظاری که مردم دارند، پس از تذکر و اخطار به افراد بد مصرف از ابتدای تیر امسال انشعاب آنها قطع می شود.

اتابک جعفری با بیان اینکه بر اساس جداول تنظیم شده، این قطعی آب از چند ساعت آغاز و در مراحل بعدی شامل موارد جدی تر نیز می شود، افزود: تعداد مشترکان بدمصرف در کلانشهری مثل تهران حدود ۵ درصد است که این مشترکان تا ۱۵ درصد آب را مصرف می کنند.

میزان مصرف پرمصرف ها

مشترکین خانگی که میزان مصرف آنها تا دو برابر الگوی مصرف است به عنوان مشترک پرمصرف و مشترکانی که بیش از دوبرابر الگوی مصرف، آب مصرف می‌کنند، به عنون مشترک بدمصرف طبقه‌بندی می‌شوند که در صورت رعایت نکردن اصلاح الگوی مصرف، جریمه مازاد الگوی مصرف و محدودسازی ارائه خدمات به مشترکین بد مصرف صورت می‌گیرد و از آنجایی که بارش نزولات جوی در استان تهران به میزان ۲۸ درصد کاهش داشته است، اکنون به میزان ۴۰ درصد با کاهش منابع آبی استان مواجه شده‌ایم. از این رو مشترکان خانگی براساس میزان مصرف آب طبقه‌بندی می‌شوند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران با اشاره به اینکه امسال برای نخستین بار و براساس قانون با مشترکان بدمصرف برخورد خواهد شد، گفت: : الگوی مصرف ماهانه ۱۴ مترمکعب یا همان ۱۴۰ لیتر به ازای هر نفر در شبانه روز است تعرفه آب بدمصرف‌ها ۶۰ درصد افزایش پیدا می کند و اگر رفتار مشترکان تغییر نکند آب آن‌ها به دفعات قطع خواهد شد، اما اگر شاهد تغییر باشیم فقط یکبار با محدودیت روبرو خواهند شد.

محمدرضا بختیاری با بیان اینکه از طریق قبض به مشترکان پرمصرف یا بدمصرف اطلاع رسانی می شود، افزود: از ابتدای تیرماه و بدون اخطار قبلی آب این مشترکین به مدت ۲ تا ۵ ساعت در زمان اوج مصرف، قطع خواهد شد و با توجه به اینکه در تهران ۴۰ درصد مشترکین مطابق الگو، ۲۰ درصد کمی بیش از الگو، آب مصرف می‌کنند و ۴۰ درصد مابقی افراد پرمصرف یا بدمصرف هستند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران با بیان اینکه تعرفه آب برای کسانی که بسیار کم مصرف هستند رایگان است تصریح کرد: برای کسانی که تا ۱۴ مترمکعب، آب مصرف کنند هیچ افزایش قیمتی نداشته ایم که تعرفه آب این مشترکان کمتر از ۴۰ هزار تومان در ماه است و برای کسانی که بیش از الگو، آب مصرف کنند پلکانی افزایش قیمت خواهیم داشت که این قیمت در مناطق مختلف تهران نیز با هم تفاوت دارد که با اجرای این طرح تفاوت معناداری در تعرفه افراد بدمصرف را شاهد خواهیم بود. همچنین کسانی که بیش از دو برابر الگو مصرف ‌کنند در طبقه بد مصرف جای می‌گیرند که قبض آن‌ها تاکنون حدود ۱۵۰ هزار تومان در ماه بوده است.

بختیاری با تاکید بر اینکه ۵ درصد مشترکان تهرانی بدمصرف هستند تصریح کرد: بدمصرف  ۱۵ درصد آب تهران را مصرف می‌کنند که برای مشترکان بدمصرف تا به حال قبض بالای ۷۰۰ هزار تومان نداشته ایم که این مقدار در مقایسه با آن چه قیمت تمام شده آب است قیمت کم است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه