English

حسن منتظر تربتی در پاسخ به خبرگزاری موج؛

صادرات گاز در یک سال گذشته افزایش دوبرابری داشته است / طرح بهینه سازی موتورخانه ها رایگان اجرا می شود

مدیر عامل شرکت ملی گاز گفت: سال گذشته صادرات گاز ایران دو برابر شد و در حال حاضر امکان توسعه صادرات به کشورهای شمال ایران و کشورهای حوزه خلیج فارس داریم و امروز به موازات صادرات، تامین گاز مورد نیاز پتروشیمی ها ارزش افزوده بالایی دارد.

صادرات گاز در یک سال گذشته افزایش دوبرابری داشته است / طرح بهینه سازی موتورخانه ها رایگان اجرا می شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن رونمایی از سامانه اصلاح و بهینه سازی موتورخانه های واحدهای مسکونی و تجاری  با اشاره به اینکه شرکت ملی گاز سال گذشته با وجود سرما و سیل شرایط خوبی داشت، گفت : در شش ماهه امسال هم در زمینه سرمایه گذاری گاز رسانی اقدامات مناسبی داشته و براساس بند «ق» قانون رفع موانع تولید سرمایه گذاری در گازرسانی به خوبی انجام شده، به طوری که در شش ماهه نخست به 1000 روستا گازرسانی شده و تا پایان امسال 2000 روستای دیگر گازرسانی انجام خواهد شد.

حسن منتظر تربتی با بیان اینکه بند«ق » دو بخش جایگزینی و بهینه سازی سوخت دارد، افزود: بخش بهینه سازی کمتر مورد توجه قرار گرفته که باید از طرف مصرف کننده ها انجام شود.

او با تاکید بر اینکه هرچقدر توسعه باشد اما اگر کاهش مصرف رخ ندهد موضوع تامین سوخت بازهم نگرانی دارد، اظهار کرد: در حال حاضر ما از نظر بعد اجتماعی به مقوله بهینه سازی موتورخانه ورود کرده ایم که با سه اقدام جزئی 10 درصد کاهش مصرف ایجاد می کنیم. از طرف دیگر اجرای این پروژه در اشتغال هم تاثیر گذار است و از طریق سندیکاها اجرای این طرح را آماده اجرا کرده ایم.

منتظر تربتی درباره جزئیات اجرای طرح اظهار کرد: افرادی که موتورخانه دارند می توانند اطلاعات خود را وارد سامانه کنند یا شرکت ها اطلاعات را دریافت و وارد کنند و پس از موافقت برای تعمیرات کار انجام می شود و پس از تایید ناظر شرکت ملی گاز تعمیرکار هزینه خود را از شرکت گاز دریافت خواهد کرد. 

او با اشاره به اینکه 6 هزار میلیارد تومان اعتبار برای اجرای طرح در نظر گرفته شده است، گفت: در حال حاضر عمده تجهیزاتی که بکار گرفته می شود که می تواند اثرات خوبی در رونق تولید داشته باشد.

منتظر تربتی با بیان اینکه صادرات ایران در بخش گاز نسبت به مدت مشابه سال گذشته 2 درصد رشد داشته است، گفت: در سال جاری 13 درصد مصرف خانگی و تجاری شده که به دلیل افزایش استفاده از آب گرم برای مقابله با ویروس کرونا است. همچنین در بخش نیروگاهی هم 5 درصد رشد مصرف گاز داشته اند.

مدیرعامل شرکت ملی گاز با اشاره به اینکه 15 سال طول می کشد در تمام یک استان گازرسانی شود، اظهار کرد: در حال حاضر 90 درصد شهر زهدان شبکه گذاری شده و تا پایان سال المک گذاری گازرسانی انجام خواهد شد.

او در پاسخ به خبرنگار خبرگزاری موج درباره شرایط توسعه صادرات گاز گفت: سال گذشته صادرات گاز ایران دو برابر شد و در حال حاضر امکان توسعه صادرات به کشورهای شمال ایران و کشورهای حوزه خلیج فارس داریم و امروز به موازات صادرات، تامین گاز مورد نیاز پتروشیمی ها ارزش افزوده بالایی دارد.

او در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار خبرگزاری موج درباره دلیل انفجار خط لوله ترکیه چه بود و چرا طولانی شد، گفت: این حادثه عملیاتی تروریستی در خاک ترکیه بود که به دلیل شیوع ویروس کرونا آنها نتوانستند به موقع تجهیزات را تامین کنند که بعد انجام شد. 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه