English

نرخ گازبها در شرکت ملی گاز ایران از سال ۹۴ تغییری نکرده است

به گزارش خبرگزاری موج از گیلان و نقل از روابط عمومی شرکت گاز گیلان، این شرکت با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد: در پی انتشار مطالبی در برخی از سایت ها و پایگاه های خبری در خصوص گازبها و مقایسه صورتحساب ها در دوره های زمانی مختلف در یک سال، پیرو اطلاعیه های قبلی باستحضار کلیه مشترکین گرامی می رساند نرخ کازبها در شرکت ملی گاز ایران از سال 94 تغییری نکرده است.

شرکت ملی گاز برای محاسبه گازبها شهرهای کشور را در 5 بخش  اقلیم بندی نموده که شهرهای گیلان در 3 اقلیم قرار دارند و نیز یک سال را به دو فصل گرم و سرد تقسیم نموده است. در فصل گرم که از 16 فروردین تا 15آبان می باشد، نرخ گاز برای هر متر مکعب بصورت پلکانی از 1081 ریال تا 4301 ریال محاسبه می شود ولی در فصل سرد که از 16 آبان تا 15 فروردین سال بعد را شامل می شود، قیمت هر متر مکعب گاز بصورت پلکانی بر اساس میزان مصرف تعیین می شود که حداقل آن از 414 ریال برای دامنه کم مصرف شروع و برای دامنه مصرفی بالای  1200 متر مکعب قیمت به 4830 ریال می رسد. همچنین در فصل گرم با مصرف بیش از  190متر مکعب گاز در یک ماه، مبلغ گازبها به ازای هر متر مکعب 1500 ریال محاسبه می گردد.

لازم به ذکر است که اقلیم بندی شهرهای کشور بر اساس هماهنگی امور تعرفه ها و قراردادهای شرکت ملی گاز با سازمان هواشناسی بعمل می آید. از این رو و با توجه به اختلاف قیمت فصول گرم و سرد و قرار گرفتن شهرها در اقلیم های مختلف، یک میزان مشخص مصرف گاز در فصل های سرد و فصل گرم، گازبهای متفاتی خواهد داشت.

همچنین مشترکین گرامی می توانند با مراجعه به سایت اینترنتی شرکت گاز به آدرس www.nigc-gl.ir کلیه تعرفه ها و نحوه محاسبه گازبها را مشاهده نمایند. شرکت گاز در پایان از همه مشترکین گرامی درخواست می نماید تا با مصرف بهینه گاز طبیعی هزینه کمتری را بر اقتصاد خانوار تحمیل نمایند.

در ذیل دو نمونه قبض گاز و جدول تعرفه گازبها برای دامنه مصارف مختلف در فصول سرد و گرم را مشاهده می فرمایید؛

 شرکت گاز گیلان

شرکت گاز گیلان

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه