English

مدیر عامل شرکت گاز استان اصفهان اعلام کرد:

نحوه محاسبه بهای گاز در استان اصفهان

براساس دستورالعمل شرکت ملی گاز ایران، برای محاسبه گاز بها، سال به دو فصل گرم و سرد تقسیم می شود که فصل گرم از تاریخ ۱۶ فروردین تا ۱۵ آبان ماه و ما بقی سال به عنوان فصل سرد تعریف می شود.

نحوه محاسبه بهای گاز در استان اصفهان

به گزارش خبرگزاری موج از اصفهان، مدیر عامل شرکت گاز استان اصفهان نحوه محاسبه گاز بهاء مشترکین خانگی در سال ۹۶ را اعلام نمود و گفت: قیمت متوسط هر متر مکعب گاز مصرفی  در سال جاری ۱۰۸۱ ریال در فصل گرم  می باشد.

سید مصطفی علوی، با اشاره به اینکه مبلغ گازبها در فصل سرد بصورت پلکانی و با در نظر گرفتن سطوح اقلیم بندی مربوطه از نظر آب و هوا محاسبه می شود گفت: از آنجائیکه در فصل سرد مصرف گاز بیشتر می شود به جهت رفاه حال مشترکین عزیز نرخ پایه گازحداقل ۴۱۴ ریال به ازای هر متر مکعب مصرف گازمحاسبه می شودکه متناسب با نوع اقلیم و میزان مصرف آن افزایش می یابد.

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان بیان داشت: هر اندازه مشترک کمتر و بهینه تر مصرف نماید مشمول پرداخت قیمت گاز کمتر و در صورت مصرف بیشتر و با قرار گرفتن در پله های بالاتر مشمول پرداخت گازبهای بیشتر به صورت پلکانی در فصل سرد می شود.

علوی، با اشاره به دسته بندی پنج گانه اقلیم در کشور افزود: استان اصفهان به لحاظ اقلیم بندی به چهار اقلیم تقسیم می شود که این اقلیم بندی توسط پژوهشکده هواشناسی کشور تنظیم شده و در اختیار شرکت های گاز استانی نمی باشد.

لازم به ذکر است علاوه بر گاز بها، طبق مصوبات مجلس شورای اسلامی و مجموعه مقررات و شرایط استفاده از گاز طبیعی، شرکت موظف به دریافت عوارض گازبهای مصرفی مالیات بر ارزش افزوده، آبونمان و حق بیمه  حوادث  نیز از مشترکین  می باشد.

مهندس علوی بیان داشت: از همه مشترکین عزیز خواهشمند است با رعایت نکات ایمنی و استفاده از وسایل گازسوز استاندارد و رعایت توصیه های مصرف بهینه، با مدیریت مصرف، علاوه بر کاهش هزینه پرداختی بابت مصرف گاز، کاهش آلاینده ها و حففظ محیط زیست،  این انرژی پاک را برای نسل های آینده حفظ نماییم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه