English

رئیس اداره منابع آب شهرستان برخوار خبر داد:

مسدود شدن چاه غیر مجاز با عمق ۱۰۰متر در شهرستان برخوار

رئیس اداره منابع آب شهرستان برخوار از مسدود شدن چاه غیر مجاز با عمق 100 متر در شهرستان برخوار خبر داد.

مسدود شدن چاه غیر مجاز با عمق 100متر در شهرستان برخوار

به گزارش خبرگزاری موج اصفهان، سعدی قادری با اعلام خبر مسدود شدن چاه غیر مجاز با عمق 100 متر گفت: این چاه غیرمجازتوسط گروه گشت و بازرسی اداره منابع آب برخوار واقع در استان اصفهان شناسایی شد.

وی با اشاره به آثار زیان‌بار حفر چاه‌ها بر سفره‌های آب زیرمینی، تصریح کرد: بیشترین میزان آب در بخش کشاورزی مصرف می‌شود بنابراین مدیریت و حفاظت از این بخش بیش از سایر حوزه‌ها ضروری است.

این مقام مسئول با بیان این که شهرستان برخوار دارای بیش از 800 حلقه چاه مجاز است، خاطر نشان کرد: 90 درصد حجم مصارف آنها در بخش کشاورزی است.

وی اظهار کرد: در طی سالیان گذشته 73حلقه چاه غیرمجاز  در این شهرستان پر و مسدود شده اند.

رئیس اداره منابع آب برخوار افزود: در شهرستان برخوار با اولویت بر روی چاه هایی که دارای اضافه برداشت هستند 88دستگاه کنتور حجمی هوشمند نصب شده است.

قادری ادامه داد: خشکسالی، تغییر اقلیم و برداشت‌های بی‌رویه از منابع آب زیرزمینی، سطح آب زیرزمینی در اکثر مناطق شهرستان برخوار را دچار افت شدیدی کرده است.

وی افزود: افت سطح آب زیرزمینی در دشت ممنوعه بحرانی اصفهان- برخوار سالیانه حدود یک‌متر است که برداشت های بی رویه و خشکسالی های شدید باعث بروز پدیده مخرب فرونشست زمین در این دشت شده است.

رئیس اداره منابع آب برخوار با تأکید بر این که برخورد با متخلفان حفر چاه‌های غیرمجاز همواره در دستور کار شرکت آب منطقه ای اصفهان قرار دارد، گفت: با اخذ دستور قضایی از دادستان شهرستان و همکاری نیروی انتظامی این حلقه چاه غیرمجاز کشاورزی به عمق 100متر در اول جاده محسن آباد شهرستان برخوار توسط گروه گشت و بازرسی اداره منابع آب برخوار شناسایی، منصوبات تخلیه و چاه مسدود شد.

قادری یادآور شد: علاوه بر پاسخگویی پرسنل اداره منابع آب و گروه‌های گشت و بازرسی مستقر در منطقه، شماره تلفن 3848 یگان حفاظت از منابع آب استان آماده دریافت گزارشات و اخبار مربوط به تخلفات حوزه منابع آبی از جمله حفاری و برداشت غیرمجاز از چاه، انتقال آب غیرمجاز و ساخت و ساز در حریم و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه