English

در یک دهه گذشته انجام شد؛

مسدود شدن بیش از ۶ هزار حلقه چاه غیرمجاز در استان اصفهان

کارشناس حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای اصفهان گفت: بیش از 6 هزار حلقه چاه غیرمجاز در یک دهه گذشته در استان اصفهان مسدود شده است.

مسدود شدن بیش از 6 هزار حلقه چاه غیرمجاز در استان اصفهان

به گزارش خبرگزاری موج اصفهان، مینا بگی بیان داشت: از سال 84 تا  آذر ماه 98 تعداد شش هزار و 169 حلقه چاه غیرمجاز در استان اصفهان پر و مسلوب المنفعه شده است.

وی افزود: این امر منجر به کاهش 211 میلیون مترمکعب در برداشت از منابع آب زیرزمینی در سطح استان شده است. از ابتدای سال 98 تا آذر ماه تعداد 583 حلقه چاه غیرمجاز در استان پر و مسلوب المنفعه شده است.

بگی با اشاره به وضعیت بحرانی منابع آب زیرزمینی که موجب تشدید افت سطح آب زیرزمینی و کسری حجم مخزن دشت ها شده است اظهار کرد:حدود 408 محدوده از 609 محدوده مطالعاتی کشور در وضعیت ممنوعیت توسعه بهره‌برداری قرار گرفته و سالیانه با حدود 6 میلیارد متر مکعب کسری مخزن مواجه شده است.

وی افزود: در راستای چاره‌اندیشی برای کنترل افت و کسری مخزن حادث شده در آبخوان‌ها، وزارت نیرو با تعریف طرح تعادل بخشی، تغذیه مصنوعی و پخش سیلاب در سال 1384، برنامه‌های خود در زمینه بهبود وضعیت منابع آب زیرزمینی را آغاز کرد.

کارشناس حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای اصفهان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون با استقرار 62 گروه گشت وبازرسی تعداد 350 دستگاه و ادوات حفاری غیرمجاز در استان اصفهان توقیف شده است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه