English

داور بستام خبر داد:

انسداد ۱۳۴ حلقه چاه کشاورزی غیرمجاز در اردبیل

نماینده مجری طرح احیا و تعادل بخشی شرکت آب منطقه ای اردبیل گفت: امسال ۱۳۴حلقه چاه غیر مجاز در سطح استان پر و مسلوب المنفعه گردیده است.

انسداد 134 حلقه چاه کشاورزی غیرمجاز در اردبیل

به گزارش خبرگزاری موج اردبیل، داور بستام ، نماینده مجری طرح احیا و تعادل بخشی شرکت آب منطقه ای اردبیل گفت: در راستای مدیریت و نظارت دقیق بر منابع آب زیرزمینی و حفظ و صیانت از این منابع، گروههای گشت و بازرسی این شرکت با همکاری مسئولین قضایی و انتظامی در سطح استان، در سال جاری تاکنون ۱۳۴حلقه چاه غیر مجاز در سطح استان با صرفه جویی بیش از1.80 میلیون متر مکعب پر و مسلوب المنفعه گردیده است.

وی می گوید: همچنین امسال تاکنون ۱۹۵دستگاه کنتور هوشمند و حجمی بر روی چاههای استان اردبیل نصب شده و ۳۰ دستگاه نیز با هزینه بهره برداران چاهها خریداری شده و در آینده نزدیک نصب خواهد شد.

نماینده مجری طرح احیا و تعادل بخشی شرکت آب منطقه ای اردبیل افزود: در راستای جلوگیری از برداشت آب بیش از مفاد پروانه بهره برداری صادره بصورت اضافه برداشت از ۸۵ حلقه چاههای مجاز، از طریق تقلیل منصوبات، قطع برق چاهها و برچیدن منصوبات بیش از 1.3میلیون متر مکعب صرفه جویی شده است.

بستام گفت: در بهمن ماه امسال نیز ۴ حلقه چاه غیرمجاز پر و مسلوب المنفعه شده و ۵ حلقه چاه مجاز دارای اضافه برداشت، تقلیل و منصوبات غیر مجاز آنها برچیده شده است.

وی بیان کرد: این شرکت با توجه به وظیفه ذاتی خود بر اساس قانون و خشکسالی حادث شده با هر گونه تخلف در زمینه آبهای سطحی و زیرزمینی با اهتمام جدی برخورد قانونی خواهد شد.

بستام از ادامه این عملیات تا پر کردن بقیه چاههای غیرمجازی که حکم پر و مسلوب المنفعه شدن آنها توسط مراجع قضایی صادر گردیده خبر داد.

به گفته وی احکام قضایی ۲۰ حلقه چاه کشاورزی غیر مجاز در دشت اردبیل و مشگین اخذ شده و در روزهای آتی به محض مساعد شدن هوا و امکان تردد ماشین آلات سنگین پرو مسلوب المنفعه خواهد شد.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه