English

امام جمعه شیراز:

سیاست خانواده، محوری‌ترین سیاست کلی کشور است

نماینده ولی فقیه در فارس گفت: یکی از محوری‌ترین سیاست‌های کلی، سیاست خانواده است که ۱۰ سند رهبر معظم انقلاب درباره آن ابلاغ کرده‌اند و مشخص شده که این کشور از نظر مسئله خانواده باید چگونه اداره شود تا بقیه مسائل کشور هم سامان پیدا کند.

سیاست خانواده، محوری‌ترین سیاست کلی کشور است

به گزارش خبرگزاری موج فارس، آیت الله لطف الله دژکام، نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته به سیاست های کلی نظام در خصوص جمعیت اشاره و عنوان کرد: غفلتی در این زمینه از گذشته وجود داشته و اگر می خواهیم جمعیت اضافه شود باید مشکل مسکن و شغل جوانان را حل کرد.

امام جمعه شیراز ادامه داد: رهبر انقلاب وقتی سیاست گذاری جمعیت را ابلاغ کردند که ۱۰ سند را قبل از آن تبیین فرموده و این یعنی کوتاهی در این زمینه نبوده است.

وی اضافه کرد: دولتی ها باید اشتباهات گذشته را در زمینه رشد جمعیت جبران کنند، دولت در معنای عمومی یعنی قوه مجریه، مجلس و قوه قضاییه و کوتاهی ها و عقب ماندگی های قوای سه گانه باید جبران شود.

نماینده ولی فقیه در فارس یکی از محوری‌ترین سیاست‌های کلی نظام را سیاست خانواده دانست که رهبر معظم انقلاب ۱۰ سند درباره آن ابلاغ کرده اند و گفت: مشخص شده که این کشور از نظر مساله خانواده باید چگونه اداره شود تا بقیه مسائل کشور هم سامان پیدا کند.

وی اظهار کرد: در سیاست های کلی خانواده اولین جمله ای که رهبر معظم تاکید بر آن کرده اند و تقریبا خلاصه همه سیاست ها به این بر می‌گردد اینگونه است که می فرمایند خانواده واحد بنیادی و سنگ بنای جامعه اسلامی و کانون رشد و تعالی انسان و پشتوانه سلامت و بالندگی و اقتدار و اعتلای معنوی کشور و نظام است.

امام جمعه شیراز گفت: بشر امروز دنبال آرامش می گردد، روانشناسان عمده دردسر بشر را عدم وجود آرامش می‌دانند، یکی از اسباب آرامش که نشانه خداست همسرگزینی و همسرداری است، ازدواج یک پیمان مقدس است که وقتی ایجاد می شود همراه خود دوستی و محبت می آورد ولی در شکل‌های غیرمشروع ارتباط زن و مرد اصلا این چیزها وجود ندارد.

وی افزود: "إِنَّ فِی ذَلِکَ لَآیَاتٍ لِقَوْمٍ یَتَفَکَّرُونَ"، اگر بررسی کنید مسائل خانواده را آیات خدا را می بینید یعنی وقتی که در شکل اسلامی قضیه همسرداری را شروع می کنید ضمن اینکه همسرگزینی می کنید نشانه کار خدا را می بینید اما آنگونه که غربی ها می گویند هر چه بیشتر جلو می روید از خدا دورتر می شوید، از مراکزی که ایجاد کرده اند پلیدی و کثافت است که می بارد ولی وقتی همسرداری می کند آیات الهی جلوی چشم است و معنویت با لذات ساده جنسی با هم پیوند می خورد و این از عجایب کار دین است و آنهایی که اهل فکر هستند اینجا باب تفکر باز می شود. 

امام جمعه شیراز خاطرنشان کرد: بر این مبنا می گوییم خانواده یک کانون الهی است و محوری ترین مبنای دینی است و پیامبر گرامی می فرماید در اسلام هیچ بنایی گذاشته نشده که از ازدواج مهم تر و اساسی تر باشد. 

وی افزود: نکته ی که این روزها مورد توجه همه جهان اسلام شده است قضیه غزه و مظلومیت مردم فلسطین است که بیش از ۱۱ هزار کشته از کودک، زن، مرد، پیر و جوان دارد که به پیشگاه خدای متعال تقدیم می شود و ایستادگی این مردم جای تعجب دارد، که شاید مصداق این آیه باشد که "عِبَادًا لَنَا أُولِی بَأْسٍ شَدِیدٍ"، آنهایی که ریشه اسرائیل را در می آورند بندگانی هستند با اراده بسیار قوی.

آیت الله دژکام گفت: حماس با چند گردان القسام وارد نبردی شد که در دوره جمال عبدالناصر ۶ کشور عربی از عهده‌اش بر نیامدند البته از نوع انسان‌هایی که اراده قوی ندارند الان هم بیش از ۶ کشور عربی است که هیچ کاری نمی کنند اما اینها اراده‌شان پولادین است.

امام جمعه شیراز ادامه داد: چند گردان کاری کرده اند که کیان صهیونیست به لرزه در آمده است و به گفته برخی تحلیلگران سیاسی این اسرائیل نیست که می جنگد بلکه لاشه اسرائیل است که روی دست آمریکا می‌چرخد چون آمریکایی ها تمام منافعشان را در منطقه دارند از دست می دهند، هر چند استعمار به شکل‌های جدید خود خون مردم مسلمان را در این منطقه در شیشه کرده است می داند که دیگر نمی تواند ادامه دهد.

وی گفت: در این راستا وظایفی بر گردن ماست، ما قبل از هر چیز انسانیم و هر مرامی داشته باشد وقتی می بینید بچه‌های مردم تکه تکه می شوند و یک صحنه را ببینیم کافی است که خونمان به جوش بیاید که کاری کنیم و ما می توانیم فعالیت‌هایی داشته باشیم.

آیت الله دژکام اظهار کرد: یک عرصه بحث نظامی است، فرماندهان در جبهه مقاومت با هم هماهنگ هستند و ربطی به تصمیم‌گیری ما ندارد و هر طور که فرماندهان جبهه مقاومت در این هفت و هشت کشور تحت فرماندهی واحد تصمیم بگیرند اجرا می شود.

وی ادامه داد: البته در ایران با پویش مردمی حریفت منم معلوم شد که جوان ایرانی پای کار ایستاده است و چندین میلیون جمعیت ایرانی ثبت نام کرده و ابراز آمادگی کرده اند که حاضرند بجنگند ولی این تحت فرماندهی واحد باید جای دیگری تصمیم گیری شود و هر چه تصمیم گرفته شود ما مطیع هستیم.

وی ادامه داد: نکته دیگر حمایت مالی است، از نظر حمایت مالی کمک‌هایی که این مردم می خواهند را ببینید نان در غزه به سختی گیر می آید گرچه این رژیم غاصب و برخی از کشورهای عربی که انسان خشمش از آنها بیشتر است مسیر دسترسی به این مجموعه را می بندند و این کمک به اسرائیل است.

او افزود: بالاخره امید است این مسیر باز شود و اگر بخواهد باز شود باید کمک‌های ما آماده باشد، یکی دو میلیون جمعیت ۳۰ تا ۴۰ روز جنگیدند و باید حمایت شوند.

امام جمعه شیراز گفت: از مردم شیراز و استان فارس درخواست دارم که شماره‌ای که هلال احمر و کمیته امداد اعلام می‌کنند برای کمک به مردم غزه مثل همیشه که همتتان عالی بوده عمل کنید تا هلال احمر آماده باشد به محض اینکه مسیر باز شود بتواند کمک مناسبی به این جمعیت مظلوم برساند.

وی در ادامه افزود: حمایتی که در سطح بعدی باید انجام دهیم مساله کمک لسانی و حمایت زبانی است که فردا روز حرکت مردم ایران برای نشان دادن این قضیه در سراسر کشور تعریف شده است.

آیت الله دژکام تاکید کرد: در شیراز هم ساعت ۹:۳۰ صبح کنار مضجع منور حضرت احمد بن‌ موسی الکاظم (ع) شما مردم عزیز به خصوص جوانان و نوجوانان عزیز که نشاط، حرکت و غیرت در اینها چشمگیر است بیایند و موج جمعیت مجاهدان شیرازی را به نمایش بگذاریم. فردا، همه اقشار، جریان‌ها و گروه‌ها، زن و مرد همت عالی کنیم تا معلوم شود مثل همیشه عاشقان اهل بیت(ع) در حرم سوم ایران اسلامی پای کار دفاع از امت اسلامی ایستاده‌اند. 

نماینده ولی فقیه در استان فارس در پایان دو مناسبت هفته آتی، میلاد حضرت زینب (س) و روز پرستار و همچنین روز جهانی فلسفه و روز بزرگداشت ابونصر فارابی را گرامی داشت.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه