English

مشکلی که ۹۰ درصد زوج ها با آن درگیر هستند

اختلافات خانوادگی بین زوجین یکی از معضلاتی است که تا به امروز بسیاری از ازدواج ها را به طلاق ختم کرده است.

مشکلی که 90 درصد زوج ها با آن درگیر هستند

زندگی رنگی به نقل از همشهری آنلاین| اینکه مردی یا زنی با بی‌اعتمادی به همسر خود، روز و شب خود را پشت سر بگذارد و مدام نگران باشد تا مبادا خیانتی در حال شکل گرفتن باشد و او بی‌خبر، مشکل بزرگی است؛ آنقدر که می‌تواند لحظات خوش با هم بودن را از زوجین بگیرد.

اغلب کسانی که شکاک هستند، زندگی مشترک و همسر خود را دوست دارند اما از آنجا که بدبینی دست از سرشان برنمی‌دارد، بهترین روزهایی که می‌توانند با هم داشته باشند را از دست می‌دهند.

هستی غفاری، مشاور خانواده قبل از ارائه راهکاری برای رفتار با همسر شکاک، علت بدبین شدن زوجین به هم را عنوان می‌کند:‌ شک و توهم نسبت به همسر یا شک به خیانت همسر هیجان مخربی است که به‌منظور مقابله فرد با خطر طرد شدن به‌وجود می‌آید.

افراد در این شرایط همواره در ترس و وحشت مداومی به سر می برند که مبادا همه‌‌چیز به یکباره از هم بپاشد و مورد تحقیر و رها شدگی قرار بگیرند. شک داشتن و بد گمانی در زندگی مشترک می‌تواند تأثیر بسیار منفی بر کارکرد عاطفی و ارتباطی زوجین داشته باشد. معمولا افراد شکاک با ظن و شک خود رفتار و اعمال دیگران را تفسیر می‌کنند. به نوعی رفتار دیگران همیشه برای آنها تهدید‌آمیز، تحقیرآمیز و آسیب‌زننده است.

افراد مبتلا به شک و بدگمانی نمی‌توانند اعتراف کنند یا بپذیرند که احساسات منفی به دیگران دارند. اما چرا آدم‌ها شکاک می‌شوند؟ افراد به سوء ظن مبتلا نمی‌شوند، مگر اینکه دچار شکست شده باشند. ممکن است در روابط گذشته خود، خیانتی دیده باشند، به‌طور مثال، مردی که در گذشته شاهد خیانت مادر یا خواهر یا یکی از بستگان خود بوده، بیشتر به همسر خود بدبین است، اما گاهی اوقات شک و تردید زیاد، به‌دلیل استرس است. زن همیشه می‌ترسد مردش به او خیانت کند؛ چون در گذشته تجربه تلخی داشته است.

بنابراین به زوجین توصیه می‌شود، بهتر است بررسی کنید که همسرتان به چه رفتاری حساس است و ممکن است به شما گیر بدهد، رعایت کرده و آن را انجام ندهید. موضوع دیگر اینکه همسرتان را درک و با او تمرین کنید که درصورت عصبانیت، نفس عمیق بکشد و سپس آگاهانه واکنش نشان دهد. هیچ وقت جبهه نگیرید و به جای آن اعتماد به‌خود را بالا ببرید. یادتان باشد با همسر شکاک خود هیچ وقت بحث نکنید چون او هیچ وقت قانع نمی‌شود. به جای آن از مشاور خانواده کمک بگیرید تا مشکل تان برطرف شود.»

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر