English

آیت الله خاتمی:

هدف ضد انقلاب جز براندازی چیز دیگری نیست

عضو هیات رییسه مجلس خبرگان رهبری همچنین با بیان این که هدف ضد انقلاب چیزی جز براندازی نظام مقدس جمهوری اسلامی نیست و ذره ای هم ترددید در آن نداریم گفت: در اغتشاشات سال گذشته شاهد این موضوع بودیم که تنها هدف آنها براندازی بود.

هدف ضد انقلاب جز براندازی چیز دیگری نیست

به گزارش خبرگزاری موج قم، آیت الله سید احمد خاتمی روز دوشنبه در آیین افتتاحیه سال تحصیلی جدید مدرسه فقهی امیرالمومنین(ع) قم افزود: رییس جمهور کشور ما تمام وقت و شبانه روزی در حال خدمت به مردم است و نقد بی انصافی از مسوولان درست نیست و اگر نقدی هم هست باید با انصاف مطرح شود.

آیت الله خاتمی در ادامه سخنان خود با بیان این که حوزه علمیه، انقلابی است و باید انقلابی بماند گفت: طلبه انقلابی باید تعبد داشته باشد، به ذره ذره دین معتقد باشد، به واجبات و مستحبات دین عمل کند، نه تنها نماز صبحش قضا نشود بلکه نماز شب را هم بخواند.

وی ادامه داد: طلبه ای که با مقدسات فاصله دارد و کاری به زیارت و توسل ندارد، حتی اگر داغترین شعارهای انقلابی را هم سردهد، ما این طلبه را انقلابی نمی دانیم.

خطیب جمعه تهران با این که ما معصوم نیست و ممکن است خطا و اشتباهی از همه ما سربزند افزود: طلبه انقلابی شخصی است که در خط مقدم توبه باشد و اگر اشتباه و یا خطایی از ایشان سربزند، آن را توجیه نکند بلکه به سرعت توبه کند و در جبران خطای خود کوشش کند.

آیت الله خاتمی، تحصیل جدی را سومین رکن یک طلبه انقلابی عنوان کرد و گفت: یک طلبه انقلابی باید مساله درس خواند و تدریس را جدی بگیرد و شاگردپروری را به عنوان یک عبادت ببیند.

وی اضافه کرد: بدنه حوزه، انقلابی است و طلاب جوان ما دنباله روی آرمان های امام راحل و رهبر معظم انقلاب هستند، ما در پی حوزه انقلابی هستیم و محکم در این راه ایستاده ایم.

وی به طلاب توصیه کرد که این انقلاب، امانتی در دست شما است و باید با تحصیل و دفاع از ولایت فقیه، این امانت امام راحل را به خوبی حفظ کنند و در راه خود ثابت قدم باشند.

آیت الله خاتمی گفت: طلاب بعد از گذراندن پایه یک و هنگام تحصیل در پایه دو، بتوانند مدرس پایه یک باشند، ما مدرس می خواهیم و طلبه انقلابی ما در خط مقدم تحصیل بوده و بهترین محصل و بهترین مدرس است.

وی دارابودن مشی انقلابی را چهارمین رکن یک طلبه انقلابی و حوزه انقلابی دانست و گفت: یک طلبه انقلابی باید در متن مسائل روز بوده و تحلیل درستی از این مسائل داشته باشد، از ولایت فقیه دفاع کند و در مساله ولایت فقیه، بی طرف نباشد.

وی اضافه کرد: یک طلبه انقلابی باید معرف ولایت فقیه به آحاد جامعه باشد و رهبر معظم انقلاب، ساده زیستی، شجاعت و شهامت ایشان را به مردم بشناساند.

عضو فقهای شورای نگهبان، کمک به اداره کشور و جهاد تبیین را نیز از وظایف مهم طلبه انقلابی برشمرد و گفت: از برخی رسانه ها که در متن حوزه هستند تعجب می کنم که همه را نقد می کنند جز آدم های غیر انقلابی و کسانی که مقابل ولایت ایستاده اند.

آیت الله خاتمی افزود: این قبیل رسانه ها چرا همه را نقد می کنند اما یک سطر، ضد انقلاب را نقد نمی کنند؛ جهاد تبیین یک طلبه انقلابی این است.

وی گفت: تیغ شما علیه خدمتگزاران حوزه تیز است درحالی که جهاد تبیین شما این است که کسانی که مقابل ولایت ایستاده اند و در مقابل نظام قرار گرفته اند را به حوزویان بشناسانید.

آیت الله خاتمی گفت: آنها در این راه، یک سری کارها را به غیر حوزویان و یک سری اقدام ها را نیز به حوزویان سپردند تا کارها را دنبال کرده و به هدف شوم خود برسند.

وی ادامه داد: به حوزویانی که اهداف دشمن را دنبال می کردند یک هدف سپرده شد و آن هدف این بود که حوزه علمیه، انقلابی نباشد.

وی گفت: آنها قصد داشتند خروجی حوزه، شخصیت های بزرگی همچون امام راحل و مقام معظم رهبری نباشند که بحمدالله ما امروز حوزه‌ی با نشاطی داریم و بدنه حوزه، انقلابی و مدافع ولایت فقیه و آرمان های بزرگ انقلاب است.

آیت الله خاتمی در پایان با بیان این که انقلاب را حوزه انقلابی ساخت گفت: بزرگان انقلابی حوزه، به جد انقلاب را آفریدند، نه انقلاب را در حوزه بلکه در کل کشور ساختند که یکی از شخصیت های برجسته که در متن انقلاب حضوری جدی و پررنگ داشت، شخص علامه مرحوم آیت الله مصباح یزدی بود.

وی با اشاره به این که این انقلاب با مجاهدت های بزرگان حوزه به وجود آمد افزود: از ۱۵ خرداد ۱۳۴۲ تا ۲۲ بهمن ۱۳۵۷، بزرگان حوزه زجرها، تبعیدها و زندان های زیادی را به جان خریدند تا ثمره این مجاهدت ها، انقلاب اسلامی شد که باید از این ثمره به خوبی مراقبت کنیم و جا دارد در هفته دفاع مقدس، گوشه ای از این مجاهدت و ایثار بزرگان حوزه را به مردم معرفی کنیم.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه