English

آیت الله خاتمی:

در سن و سطح علمی داوطلبان ورود به مجلس خبرگان رهبری تجدید نظر می شود

عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری گفت: در سومین اجلاس پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری، قانون انتخابات این مجلس برای تجدید نظر در برخی از مواد از جمله سطح علمی و سن داوطلبان، به صحن علنی مجلس خبرگان رهبری آورده خواهد شد.

در سن و سطح علمی داوطلبان ورود به مجلس خبرگان رهبری تجدید نظر می شود
به گزارش خبرگزاری موج، آیت الله سید احمد خاتمی افزود: این اجلاس در روزهای بیست و هشتم و بیست و نهم شهریورماه جاری در تهران برگزار خواهد شد و روز بعد از آن اعضای مجلس خبرگان رهبری با حضور در مرقد امام راحل (ره) با آرمان های ایشان تجدید پیمان خواهند کرد و سپس شرکت کنندگان در اجلاس، خدمت رهبر معظم انقلاب خواهند رسید.
وی بیان کرد: سخنران آیین افتتاحیه آیت الله احمد جنتی رئیس مجلس خبرگان رهبری می باشد که این مراسم با حضور خبرنگاران و اصحاب رسانه پوشش خبری داده خواهد شد و بعد از آن جلسه به خاطر مطالبی که ممکن است توسط دشمنان مورد سو استفاده قرار بگیرد، غیرعلنی برگزار می شود.
وی ادامه داد: در این اجلاس اعضای خبرگان رهبری در خصوص مسائل کلان کشور و موضوع ولایت فقیه نطق خواهند کرد و پس از آن به تشخیص کمیسیون سیاسی و اجتماعی حجت الاسلام و المسلمین علی سعیدی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران پیرامون موضوع نفوذ به سخنرانی خواهد پرداخت.
آیت الله خاتمی گفت: در این اجلاس همچنین طرح افزایش تعداد اعضای کمیسیون سیاسی و اجتماعی و همچنین کمیسیون پاسداری و حراست از ولایت فقیه به رای نمایندگان مجلس خبرگان رهبری گذاشته خواهد شد که در صورت تصویب تعداد اعضای این کمیسیون ها به ترتیب از 11 و 10 تن به 16 تن می رسد.
وی افزود: دومین طرحی که در این اجلاس مورد توجه نمایندگان مردم در مجلس خبرگان رهبری قرار می گیرد مساله اصلاح قانون انتخابات این مجلس است که بر اساس اصل 108 قانون اساسی بر عهده خود این نهاد است.
وی ادامه داد: در انتخابات های گذشته احساس کردیم خلاهایی در زمینه قانون انتخابات مجلس خبرگان رهبری وجود دارد و لازم است بر اساس سیاست های کلی انتخابات که توسط رهبر معظم انقلاب ابلاغ شد، تغییراتی در این قانون ایجاد شود.
عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری گفت: کمیسیون آیین نامه مجلس خبرگان رهبری با تشکیل جلسات کارشناسی مصوبه ای را در قالب 36 ماده و 24 تبصره در این خصوص تدوین کرد و در اختیار هیات رئیسه مجلس قرار داد؛ این مصوبه در صحن علنی مجلس خبرگان رهبری مطرح خواهد شد و در صورت تصویب به وزارت کشور ارسال و پس از آن اجرایی می شود.
وی بیان کرد: در گذشته بسیاری از افراد که سطح علمی لازم را نداشتند برای ورود به مجلس خبرگان رهبری ثبت نام می کردند که تایید نشدن صلاحیت آنان مسائلی را برای این مجلس خبرگان ایجاد می کرد. 
وی ادامه داد: در صورت تصویب مصوبه جدید افرادی که می خواهند در مجلس خبرگان رهبری ثبت نام کنند باید سطح چهارم حوزه علمیه را که معادل مدرک دکتری است را داشته باشند و اگر فردی به دلیل شرایط سنی بالا و تحصیل در حوزه های قدیم این مدرک را ندارد باید سطح علمی آن توسط مدیر حوزه های علمیه تایید شود.
آیت الله خاتمی گفت: مساله دیگری که باید مورد توجه قرار گیرد سن داوطلبان ورود به مجلس خبرگان رهبری است؛ مجلسی که می خواهد رهبر جامعه اسلامی را تعیین کند باید ملاحظاتی را رعایت کند.
وی افزود: جوان گرایی در صحنه ها و عرصه های اجرایی امری پسندیده است و ما هم معتقد به جوان گرایی هستیم اما رعایت حد در هر مساله ای پسندیده است و ما امیدواریم از این مساله سو استفاده نشود.
وی ادامه داد: به روشنی می توان گفت تفاوت است میان حضور شخصیت هایی همچون مرحوم آیت الله مشکینی و آیت الله مهدوی کنی در مجلس خبرگان رهبری با جوانان 17، 18 ساله؛ اعتماد مردم نیز به محاسن سفید این بزرگان بیش از جوانان است.
عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری گفت: هر آنچه در صحن مجلس خبرگان رهبری تصویب شود ملاک عمل خواهد بود اما سن پیشنهادی در مصوبه برای شرط ورود افراد به مجلس خبرگان رهبری 40 سال است.
وی همچنین با اشاره به لزوم حراست و پاسداری از انقلاب اسلامی، افزود: همان طور که دشمنان بارها بیان کرده اند به دنبال نفوذ و تغییر نظام ایران از درون هستند بنابراین لازم است مصداق نفوذ دشمن در عرصه های مختلف فرهنگی، اجتماعی و سیاسی مشخص شود و در این رابطه همه ارکان نظام از جمله دولت با نگاه فراجناحی در صحنه حاضر هستند.
وی ادامه داد: مجلس خبرگان رهبری، مجموعه دولت و سایر نهادهای کشور همگی عضو نظام جمهوری اسلامی هستند و در کنار یکدیگر برای پیشبرد اهداف انقلاب تلاش می کنند؛ خود شخص رئیس جمهور محترم نیز عضو مجلس خبرگان رهبری است و برای اجرای بیانیه ها و قطعنامه های خبرگان ملت تلاش می کند.
آیت الله خاتمی گفت: امروز در جهان بیش از 20 کشور مجالسی شبیه مجلس خبرگان رهبری دارند که ارتباط با آنان می تواند عرصه های بین المللی جدیدی را در مقابل نظام جمهوری اسلامی باز کند و مجلس خبرگان رهبری موافق ایجاد رابطه با این مجالس برای حضور در صحنه های جهانی و دفاع از حقوق مسلمانان در کشورهای مختلف است.
وی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در خصوص تعیین سطح علمی داوطلبان ورود به مجلس خبرگان رهبری، افزود: مجلس خبرگان رهبری کاری به حواشی ندارد، این که گفتیم هر داوطلب باید برای ثبت نام سطح چهار را عرضه کند برای پذیرش کاندیداتوری است بعد از آن نوبت به تعیین صلاحیت می رسد که این مساله برعهده شورای نگهبان است.
آیت الله خاتمی همچنین با اشاره به نقش برجسته خبرنگاران در انعکاس حقیقت کشور بیان کرد: خبرنگاران نقش ارزنده ای در اطلاع رسانی و در حفظ سلامت جامعه دارند اگر رسالت خبرنگاری را آنچنان که موجب رضای خداوند است مورد توجه قرار دهند و اصل امانت داری، صداقت و مصلحت را آینه کار خود قرار دهند.
وی ادامه داد: بسیاری از رسانه های جهانی که از ناحیه صهیونیست پشتیبانی می شوند، خبرهای نادرست و اشتباه را میان مردم منتشر می کنند و امید است رسانه های جمهوری اسلامی به جایی برسند که محور ارزیابی اخبار شوند و مردم درستی اطلاعات مورد نیاز خود را از طریق رسانه های داخلی پیگیری کنند.
آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه