English

مدیر جوانی جمعیت علوم پزشکی مشهد:

خراسان رضوی پیشرو در ادغام طب سنتی با برنامه‌های بهداشتی

مدیر جوانی جمعیت علوم پزشکی مشهد بیان کرد: در این طرح کلاس‌های آموزشی در همه شهرستان‌ها برگزار و مطالبی درباره تغذیه سالم و مؤثر در امر سلامت و افزایش قدرت باروری و فرزندآوری بیان می‌شود.

خراسان رضوی پیشرو در ادغام طب سنتی با برنامه‌های بهداشتی

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، دکتر محمد احمدیان؛ مدیر جوانی جمعیت، سلامت خانواده و مدارس دانشگاه علوم پزشکی مشهد در خبری گفت: طرح ادغام طب سنتی با برنامه‌های بهداشتی دانشگاه در موضوعات سبک زندگی سالم، فرزندآوری و درمان ناباروری آغاز شده و برنامه‌های آن در  همه شهرستان‌های استان در حال اجراست.

احمدیان ادامه داد: در این طرح کلاس‌های آموزشی در همه شهرستان‌ها برگزار و مطالبی درباره تغذیه سالم و مؤثر در امر سلامت و افزایش قدرت باروری و فرزندآوری بیان می‌شود، ضمن اینکه در حوزه درمان ناباروری هم با آموزش‌ها وپ توصیه‌های لازم برای بهره مندی  زوجین نابارور از نعمت فرزند هم ارائه می‌شود.

مدیر جوانی جمعیت، سلامت خانواده و مدارس دانشگاه علوم پزشکی مشهد اضافه کرد: خراسان رضوی جزو استان‌های برتر کشور در حوزه فرزندآوری در ۴ ماهه نخست سال ۱۴۰۲ بوده و با کارنامه‌ای موفق در حوزه جوانی جمعیت موفق به کسب رتبه خوب میان دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی سراسر کشور شده است.

احمدیان ابرازداشت: با هدف رفع مشکل ناباروی زوجین محروم از نعمت فرزند و تشویق جوانان به موضوعات ازدواج آسان و به‌هنگام و همچنین فرزندآوری به‌موقع زوجین جوان،  مسائل راهبری این دانشگاه در حوزه جوانی جمعیت در موضوعات بهداشتی، درمانی، پژوهشی، فرهنگی و پشتیبانی به صورت منظم دنبال می‌شود.

وی یادآورشد: همچنین برگزاری کلاس‌های آموزش هنگام ازدواج و رویکرد جدید در حوزه فرزندآوری با ادغام برنامه جوانی جمعیت در پیکره نظام سلامت و تلاش‌های بهورزان و مراقبان سلامت مرکز بهداشت خراسان رضوی، جلوگیری از سقط جنین سالم، راه اندازی سامانه باروری سالم و ایجاد مهدکودک در محیط‌ها و محل‌های کار مادران شاغل از دیگر برنامه‌های دانشگاه علوم پزشکی مشهد در حوزه جوانی جمعیت و  سلامت خانواده است.

احمدیان خاطرنشان کرد: سن ایده‌آل برای ازدواج و فرزندآوری بین ۲۰ تا ۳۰ سال است و باید با همکاری و همراهی خانواده‌ها از این زمان طلایی به‌خوبی در مسیر تحقق موضوع جوانی و افزایش جمعیت استفاده کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه