English

معاون استاندار خراسان رضوی:

صادرات خراسان رضوی، رشد ۴۳ درصدی داشته است

معاون استاندار خراسان رضوی بیان کرد: صادرات ایران به افغانستان با راه اندازی خط ریلی خواف-هرات سرعت بیشتری خواهد گرفت و تنها مسیر ریلی ایران-افغانستان تیرماه راه اندازی شد.

صادرات خراسان رضوی، رشد ۴۳ درصدی داشته است

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، ابوالفضل چمندی؛ معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی در خبری اعلام کرد:   صادرات خراسان رضوی در چهار ماهه نخست رشد ۴۳ درصدی داشته است و این استان در چهار ماهه نخست سال جاری در صادرات به کشورهای مختلف رشد چشمگیری داشته است.

چمندی ادامه داد: تلاش ها و طراحی های حوزه اقتصادی، بخش خصوصی و همیاری دستگاه های اجرایی امسال ما را به نقطه خوبی رسانده و مصالح ساختمانی و سیمان، میوه و تره بار و انواع فرآورده های نفتی به عنوان بیشترین کالاهای صادراتی از خراسان رضوی به مقاصدی همچون کشور افغانستان بوده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی تصریح کرد: صادرات ایران به افغانستان با راه اندازی خط ریلی خواف-هرات سرعت بیشتری خواهد گرفت و تنها مسیر ریلی ایران-افغانستان تیرماه راه اندازی شد و صادرات ایران به افغانستان با این اتفاق تسهیل شده است. 

وی همچنین اضافه کرد: راه آهن خواف – هرات ظرفیت جابجایی سالانه ۶ میلیون تن بار را دارد و در صادرات استان به صورت جدی تاثیرگذار است و این اتفاق موجب ️گسترش بازار محصولات غذایی ساخت ایران در افغانستان شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: بازرگانان ما در کشور افغانستان فرصت های زیادی پیش روی خود دارند، در اکثر کالاها مانند مواد غذایی، مصالح ساختمانی، کالاهای فولادی، پتروشیمی و نفتی و در بسیاری از کالاهای ما صادرات به این کشور دارای مزیت است.

چمندی یادآور شد: مردم افغانستان به مواد غذایی ایران علاقمند هستند و مصرف آن ها در بین شان رایج است و این فرصتی برای صادرکنندگان ایرانی است و خط ریلی خواف-هرات برای ما از جهت افزایش سرعت انتقال کالاهای صادراتی مهم است؛ این خط در آینده ما را به کشور چین وصل خواهد کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه