English

امام جمعه رشت:

بزودی شاهد ثمرات سفر رئیس جمهور به آفریقا خواهیم بود

امام جمعه رشت گفت: سفر آیت الله رئیسی به آفریقا مقدمه‌ای برای توسعه فعالیت‌های صنعتگران، تجار و شرکت های دانش بنیان کشورمان می باشد.

بزودی شاهد ثمرات سفر رئیس جمهور به آفریقا خواهیم بود

به گزارش خبرگزاری موج گیلان، آیت الله رسول فلاحتی، امام جمعه رشت در خطبه‌های آئین عبادی، سیاسی این هفته نماز جمعه رشت در مصلی امام خمینی (ره) این شهر افزود: در گذشته برخی الفبای سیاست را نمی‌دانستند و از آفریقا به عنوان قاره فقیر یاد می‌کردند در حالی که این قاره دارای ظرفیت‌های شگفتی است و امید است سفر آیت الله رئیسی مقدمه‌ای برای توسعه فعالیت‌های صنعتگران، تجار و شرکت های دانش بنیان کشورمان باشد.

وی اظهار کرد: این کشورها دارای معادن غنی وآبراهه‌های متعدد است و از سویی دیگر آنان نیازمند صنعت دارویی و پزشکان ما هستند که متاسفانه عدم آگاهی و دست‌های پنهانی در کار بود که از این ظرفیت غافل بمانیم.

آیت الله فلاحتی ابراز امیدواری کرد بتوانیم بزودی شاهد ثمرات سفر رئیس جمهور به سه کشور قاره آفریقایی و توسعه مناسبات و تقویت ارتباطات تجاری و فرهنگی باشیم.

خطیب جمعه رشت در بخش دیگری از سخنانش به راهپیمایی عظیم غدیر امسال اشاره کرد و گفت: مردم دراین مراسم شکوه آفریدند و این حضور همگانی در این اعیاد و مراسم بزرگ منجر به انسجام ملی می‌شود.

آیت الله فلاحتی افزود: مردم امسال احساس جدیدی و در ک متفاوتی از شرایط برایشان ایجاد شد و بعد آشوب ها دریافتند دشمن کانون ارزش‌های دینی آنها را هدف قرار داده است.

وی با بیان اینکه مردم ما دارای غرور دینی هستند، تصریح کرد: این مردم هر کجا در خصوص آسیب به ارزش های دینی‌شان احساس خطر کنند مقتدرانه حاضر می شوند و اجازه ایجاد و وارد شدن کوچکترین آسیبی به این ارزش ها نمی‌دهند.

آیت الله فلاحتی گفت: جریان غدیر اصل دین و احکام خداوندی است و انقلاب اسلامی ما در امتداد احیای غدیر می‌باشد چون غدیر احیای دین خداست.

وی با بیان اینکه چرا برخی از این حضور دستپاچه شده اند؟ گفت: ما غدیری هستیم و این حرکت سال به سال پر شورتر و پربارتر برگزار می شود.

وی همچنین با اشاره به اینکه در آستانه ماه محرم قرار داریم، عنوان کرد: به طور قطع امسال سال پرشوری برای مردم بویژه جوانان در احیای نهضت عظیم حسینی خواهد بود.

نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت همچنین در بخش دیگری از سخنانش به اعتراضات فرانسه اشاره کرد و گفت: اروپایی‌ها از فرانسه خواسته اند در قبال این اعتراض ها آرامش داشته باشد اما فرانسه تصریح کرد که در مسائل داخلی شان دخالت نکنند حال آنکه همین ها آشوبگران ایران را انقلابی می خواندند!؟

وی با اشاره به خشونت پلیس فرانسه در قبال معترضان ادامه داد: خدا را شاکریم که نیروهای مسلح و بویژه پلیس کشورمان دارای رافت اسلامی هستند.

خطیب جمعه رشت همچنین در آستانه سالروز تاسیس شورای نگهبان با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری که اعتبار نظر شورای نگهبان را هم وزن قانون اساسی عنوان کردند، افزود: این شورا وظیفه بسیار مهمی دارد لذا در بعضی دوره‌ها مورد حملات بسیاری قرار می گرفت که منصفانه نبود.

آیت الله فلاحتی ضمن تبریک روز خانواده و تکریم بازنشستگان از خانواده ها خواست مراقب تربیت فرزندانشان باشند و خطاب به متولیان امر هم تصریح کرد: بازنشستگان را که سال ها برای این کشور تلاش و خدمت کردند به نحو شایسته مورد تکریم قرار دهند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه