English

قزوین در شادی عید سعید غدیر

عاشقان امامت و ولایت با چراغانی کردن، آذین بندی و نصب پرچم و پارچه نوشته بر سر در منازل و مغازه ها، حسینیه ها، مساجد و همچنین معابر و خیابان ها، این عید بزرگ را جشن گرفته اند.

قزوین در شادی عید سعید غدیر

به گزارش خبرگزاری موج قزوین، عید سعید غدیر، بزرگ ‌ترین عید مسلمانان است و در این روز دین اسلام به کمال و تعالی رسید و نعمت رسالت تکمیل شدو در عظمت عید غدیر روایات و احادیث متعددی وارد شده و در فرمایشی از امام صادق (ع) آمده است درخشندگی روزعید غدیر خم در میان سه عید فطر و قربان و جمعه، مانند درخشندگی ماه در میان ‌ستارگان است.

عید غدیر4

گسترش عدالت و ولایت ‌مداری مهم ‌ترین فلسفه غدیر است و برنامه های سطح شهر هم با رویکرد تبیین واقعه غدیر و اهمیت ولایت و ولایت مداری در حال برگزار می باشد. 

به دلیل اهمیت این عید بزرگ و لزوم تبیین واقعه غدیر در جامعه مراسم جشن و برنامه های متنوع فرهنگی و مذهبی در تمامی سطح شهرجاری شده است.

عید غدیر2

برگزاری مراسم جشن و سخنرانی، مولودی خوانی، دیدار با سادات، آذین بندی و چراغانی، مسابقات کتابخوانی، قرائت خطبه غدیر، برپایی ایستگاه صلواتی، اطعام خانواده های نیازمند از جمله برنامه های در شهر و استان قزوین به مناسبت عید سعید غدیر خم است.

امروز در بسیاری از مساجد و اماکن مذهبی، پارک ها و فرهنگ سرای ها و خیایان های شهر پر شده است ازایستگاه های پخش شیرینی و شربت از جشن بزرگ عید غدیر خم که با شکوه خاص مشغول خدمت رسانی به مردم هستند.

 مراسم جشن و سرور به مناسبت این روز فرخنده در حال برگزاری است.

عید غدیر1

عاشقان امامت و ولایت با چراغانی کردن، آذین بندی و نصب پرچم و پارچه نوشته بر سر در منازل و مغازه ها، حسینیه ها، مساجد و همچنین معابر و خیابان ها، این عید بزرگ را جشن گرفته اند.

شیفتگان اهل بیت عصمت و طهارت(ع)  از شب گذشته نیز با حضور در خیابان های شهر قزوین  و دیگر شهرهای استان قزوین به میمنت عید ولایت به پخش شیرینی و شربت مشغول هستند.

عید غدیر

همچنین مردم مومن قزوین در یک سنت قدیمی در روز عید غدیر خم به دیدار سادات رفته و این روز سعید و فرخنده را به آنان تبریک میگویند.

بسیاری از زوج های قزوین نیز خجسته روز عید سعید غدیر را برای جشن مراسم ازدواج خود انتخاب کرده و به میمنت آن، آغاز زندگی مشترک خود را جشن گرفتند.

عید غدیر5

برگزاری مسابقات ورزشی جام ولایت و غدیر، آذین بندی سطح شهر و محلات و میدان اصلی شهر قزوین، تجلیل از سادات در بقاع متبرکه، قرائت خطبه خوانی غدیر، اطعام غدیر با رویکرد کمک به نیازمندان، توزیع سبد غذایی جیره خشک میان فقرا، توزیع بسته غذایی میان مددجویان کمیته امداد، مسابقه حفظ خطبه غدیر و شرح آن بین دانش آموزان و دانشجویان،  در این ایام  در حال برگزاری می باشد.

این جشن ها در دیگر شهرستان های استان قزوین نیز در حال برگزاری است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه