English

امام جمعه مشهد:

عید غدیر فرصتی مناسب برای پیوند مستحکم احکام دینی و شعائر اسلامی است

امام جمعه مشهد بیان کرد: برائت از مشرکین دارای پشتوانه و سند قرآنی است که نشان می‌دهد باید در مراسم حج وجوب پیدا کند تا جایی که خداوند عالم در قرآن نیز تصریح دارد که خود و پیامبرش از مشرکین بیزار هستند.

عید غدیر فرصتی مناسب برای پیوند مستحکم احکام دینی و شعائر اسلامی است

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی؛ امام جمعه مشهد با اشاره به آیه سوم سوره مبارکه توبه عنوان کرد: در روز گذشته در خطبه دوم نماز عید قربان نکته‌ای مطرح شد و قرار شد در خطبه دوم نماز جمعه این بحث ادامه پیدا کند.

آیت‌الله علم‌الهدی این سخنان را در خطبه سیاسی نماز جمعه این هفته با حضور زائران و مجاوران در حرم مطهر رضوی ابراز داشت و افزود: براساس آن‌ چه دیروز گفته شد، برائت از مشرکین دارای پشتوانه و سند قرآنی است که نشان می‌دهد باید در مراسم حج وجوب پیدا کند تا جایی که خداوند عالم در قرآن نیز تصریح دارد که خود و پیامبرش از مشرکین بیزار هستند.

امام جمعه مشهد تصریح کرد: اینکه گفته می‌شود باید از مشرکین اعلام برائت شود و در این تأکید، عبارت مشرک حتی بیشتر از کافر مورد توجه قرار گرفته، نشان از مسئله‌ای است که باید به آن توجه شود.

وی همچنین متذکر شد: در تشریح سه قالب شرک به پروردگار باید گفت که مشرکین که در صدر اسلام در وجود بت‌پرستان تعریف می‌شدند، امروزه در محتوا و ظاهر تسری یافته‌اند و بت که در گذشته نمادی از سنگ و چوب بود و بت‌پرستان آن را می‌پرستیدند، دو معنای دیگر نیز دارد.

آیت‌الله علم‌الهدی اضافه کرد: بت اول که از سنگ و چوب است، نوع دوم از بت نیز همان مطامع و هوس‌های نفسانی است که انسان در عبادات و مناسبت‌های خود بر آن پا می‌گذارد. بت سوم نیز طاغوت است، همان جریان‌های استکباری که در هر زمانه و عصر، انسان‌ها را از خدا دور می‌کنند و از یاد خدا باز می‌دارند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی یادآور شد: باید بت را شکست، در هر معنا و جایگاهی که قرار بگیرد و انسانی که در صدر اسلام بت را پرستش می‌کرد هم‌تراز با انسانی است که در عصر حاضر، طاغوت را همتای پروردگار قرار می‌دهد و در همه حال باید این بت‌ها را در هم شکست تا حج، حج ابراهیمی باشد.

آیت‌الله علم‌الهدی تاکید کرد: خداوند عالم در قرآن کریم می‌فرماید «لَتَجِدَنَّ أَشَدَّ النَّاسِ عَدَاوَةً لِلَّذِینَ آمَنُوا الْیَهُودَ وَالَّذِینَ أَشْرَکُوا» یعنی دشمن‌ترین مردم نسبت به مسلمانان، یهود و مشرکان هستند و تصویر یهود امروز نیز در صهیونیسم جهانی تجلی یافته و مشرکین، همان‌هایی هستند که می‌خواهند استکبار جهانی باشند، در مقام طاغوت دنیا بایستند و در دهکده جهانی حرف اول را بزنند.

امام جمعه مشهد خاطرنشان کرد: سوء قصد به امام خامنه‌ ای در مسجد ابوذر در سال ۶۰، فاجعه هفتم تیر و شهادت شهید بهشتی و ۷۲ نفر از یاران ایشان و کشتار مردم بی دفاع در حادثه ۲۱ تیر ماه مسجد گوهرشاد از بزرگترین جنایات غرب به شمار می رود.

خطیب جمعه مشهد همچنین به آتش کشیدن قرآن در سوئد اشاره و تصریح کرد: مردم ایران ۴۳ سال در برابر مشرکان ایستادند و این مبارزه باید تقویت و تجدید شود چرا که دشمنی دشمن نیز روز به روز در حال تشدید و این مبارزه با قرآن و پیغمبر صورت گرفته است.

آیت الله علم الهدی در خاتمه اذعان داشت: عید غدیر خم را فرصت مناسبی برای پیوند مستحکم با احکام دینی و شعائر اسلامی است و در مراسم حمایت از حجاب و مقابله با بی‌ حجابی و کشف حجاب که بیست و یکم تیر به صورت راهپیمایی از میدان شهدا تا حرم مطهر رضوی برگزار می شود شرکت کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه