English

کارشناس هواشناسی خراسان رضوی:

بارش یک دهم میلیمتری خرداد در مشهد بسیار نگران کننده است

کارشناس هواشناسی خراسان رضوی بیان کرد: با توجه به این که ماه خرداد آخرین ماه فصل بهار و به عنوان یکی از فصول بارشی است، میزان یک دهم میلیمتر بارندگی بسیار اندک است و خرداد ماه سال گذشته، مشهد ۲۹.۹ میلیمتر بارش را به ثبت رساند.

بارش یک دهم میلیمتری خرداد در مشهد بسیار نگران کننده است

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، زهرا آهنگرزاده؛ کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی اظهار کرد : کلانشهر مشهد در خرداد ماه گذشته، فقط یک دهم میلیمتر بارندگی را به ثبت رسانده است که با توجه به آمار بارش سال گذشته، این وضعیت بسیار نگران کننده است.

آهنگرزاده ادامه داد: با توجه به این که ماه خرداد آخرین ماه فصل بهار و به عنوان یکی از فصول بارشی است، این میزان بارندگی بسیار اندک است و خرداد ماه سال گذشته، مشهد ۲۹.۹ میلیمتر بارش را به ثبت رساند و در دوره آماری خرداد ماه، ۹.۵ میلیمتر بارش داشته است، اما در خرداد ماه امسال کمی بیشتر از صفر میلیمتر، بارش داشته است.

کارشناس هواشناسی خراسان رضوی افزود: متوسط بارندگی خردادماه سال جاری استان، ۴.۳ میلیمتر بوده است که این میزان نسبت به سال گذشته ۱.۹ و نسبت به دوره آماری ۱.۴ میلیمتر کاهش بارندگی را نشان می‌دهد.

وی متذکر شد: این وضعیت متاثر از تداوم پدیده اقلیمی "لانینا" است گفت: این پدیده آب و هوایی روی بارندگی‌ها تاثیر منفی داشته است و تابستان خشکی را برای ایران و به ویژه شرق کشور رقم زده است.

آهنگرزاده ابراز داشت: بر اساس اعلام سازمان اقلیم شناسی، سال گذشته ایران با سومین پاییز و زمستان کم بارش و خشک مواجه بود و نه تنها میزان بارش‌ها کاهشی بود بلکه دمای هوا نیز گرمتر از گذشته شد که مانع ذخیره بارش‌های برفی در ارتفاعات برای استفاده در فصول بهار و تابستان شد.

کارشناس هواشناسی خراسان رضوی در ادامه یادآور شد: آمار نشان می‌دهد که ایران در پاییز سال گذشته، به عنوان آغاز سال زراعی جدید، سومین پاییز خشک همراه با کاهش بارندگی را تجربه کرده است.

آهنگرزاده در خاتمه خاطرنشان کرد: متاسفانه تداوم خشکسالی در ادامه سال زراعی جاری و در شرایط کلی در ماه‌های پیش رو همچنان کمبود بارش نسبت به شرایط معمول پیش بینی شده است که این پدیده در نیمه شمالی خاورمیانه و ایران حادتر است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه