English

مدیریت بحران خشکسالی:

۶۲ درصد بارش سال آبی کشور تامین شد

داده‌های مرکز ملی اقلیم و مدیریت بحران خشکسالی نشان می دهد که ۶۲ درصد از بارش سال آبی کشور در بیش از شش ماه اخیر دریافت شده است این در حالیست که در شرایط نرمال باید حدود ۷۷ درصد در این بازه تامین می‌شد.

۶۲ درصد بارش سال آبی کشور تامین شد

به گزارش خبرگزاری موج، ارتفاع بارش کشور از ابتدای مهرماه سال گذشته تا کنون ۱۴۸ میلی متر بوده که حدود ۱۹ درصد کمتر از شرایط نرمال است اما نسبت به سال گذشته ۱۲ درصد بیشتر است.

جدول تغییرات بارش کشور نشان می‌دهد که در این مدت فقط شش استان اصفهان، بوشهر، ‌چهارمحال و بختیاری، خوزستان، کهگیلویه و بویر احمد و یزد بارش بیشتر از نرمال داشته‌اند و بارندگی‌ها در ۲۵ استان کمتر از نرمال بوده است. در این بین سه استان شمالی گیلان، مازندران و گلستان با کسری ۱۳۸ تا ۱۹۸ میلی متری مواجه هستند و ۱۱ استان نیز بین ۵۰ تا ۹۰ میلی متر کسری بارش دارند.

به‌طور کلی همچنان شش حوضه آبریز اصلی کشور با کسری بارش مواجه هستند که بیشترین کاهش مربوط به «قره قوم» با ۹۰- و «دریای خزر» با ۷۵- میلیمتر است.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی بررسی مدل‌های بلندمدت جوی نشان می‌دهد که میانگین بارش کشور در دو ماه آتی در محدوده نرمال و برخی مناطق بیشتر از نرمال است اما این بارش‌ها نمی‌تواند کسری‌های شش ماه نخست را با توزیع مناسب جبران کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه