English

امیر سالکی خبر داد؛

ذخیره سازی ۲۹۸ میلیون مترمکعب آب در سدهای شهرستان مشهد

مدیر دفتر بهره‌برداری از آب‌های شرب مشهد بیان کرد: حجم ورودی آب در ابتدای سال آبی ۹۰.۳۷ میلی‌متر بوده است و سدها در سال آبی گذشته در مدت مشابه ۳۳ درصد پر بوده‌اند که در سال آبی جاری این آمار ۲۴ درصد بوده است.

ذخیره سازی ۲۹۸ میلیون مترمکعب آب در سدهای شهرستان مشهد

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، امیر سالکی مدیر دفتر بهره‌برداری از آب‌های شرب مشهد در خبری اعلام کرد: باوجود سیل آب‌های رخ‌داده، در حال حاضر ۲۹۸ میلیون مترمکعب آب در مخازن چهار سد تأمین‌کننده آب شرب شهرستان مشهد ذخیره‌ شده است.

سالکی در ادامه این خبر اضافه کرد: سیل آب‌های اخیر به‌طور کامل مهارشده است و با توجه به اینکه حجم ذخیره سدها کم بوده سیل آب‌های وارد به سدهای تأمین‌کننده آب این شهر خسارتی وارد نکرده است.

مدیر دفتر بهره‌برداری از آب‌های شرب مشهد افزود: وضعیت ذخیره آب در سد دوستی ۲۷۱/۹۲ میلیون مترمکعب است و حجم ذخیره آب در سدها در سال جاری ۲۹۸ میلیون مترمکعب بوده که این آمار در سال گذشته ۴۲۳ میلی‌متر مربع بوده است.

وی در ادامه تصریح کرد و گفت: حجم ورودی آب در ابتدای سال آبی ۹۰.۳۷ میلی‌متر بوده است و سدها در سال آبی گذشته در مدت مشابه ۳۳ درصد پر بوده‌اند که در سال آبی جاری این آمار ۲۴ درصد بوده است.

سالکی در خاتمه اظهار کرد: بارندگی استان در سال آبی گذشته ۹۸.۸ میلی‌متر بوده که این رقم در سال آبی جاری به ۱۶۵ میلی‌متر رسیده است که شاهد افزایش ۶۷ درصدی بارش نسبت به سال آبی گذشته و کاهش ۲۳ درصدی نسبت به متوسط میان‌مدت بودیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه