English

استاندار اصفهان:

ابرچالش استان اصفهان آب و قصه پر غصه تالاب گاوخونی است

استاندار اصفهان گفت: ابرچالش استان اصفهان آب است که قصه پر غصه خشکیدن تالاب گاوخونی یکی از تبعات این چالش است.

ابرچالش استان اصفهان آب و قصه پر غصه تالاب گاوخونی است

به گزارش خبرگزاری موج اصفهان، سیدرضا مرتضوی در همایش گرامیداشت هفته محیط‌زیست بیان کرد:همه ما باید با دغدغه‌مندی بیشتر و مردمی‌سازی فرهنگ، بین زندگی و‌ محیط‌زیست تعادل برقرار کنیم. باید کاری کنیم که فرهنگِ توجه ویژه به محیط‌زیست به عنوان یک فرهنگ مردمی در امورات شهروندان برای خودش جا باز کند.

وی با اشاره به تعالیم دینی نسبت به محیط‌زیست، گفت: در آیات قرآن و روایات نبی مکرم اسلام(ص) و سیره ائمه معصومین(ع) و در نگاه و عمل بسیاری از اولیای الهی وقتی مرور می‌کنیم، به مصدایقی در حوزه محیط‌زیست برخورد می‌کنیم که هر یک می‌تواند سرلوحه کار ما در این عرصه قرار گیرد.

مقام عالی دولت در استان با بیان این که ما از انتقال فرهنگ محیط‌زیست به نسل‌های آینده غفلت می‌کنیم، افزود: نیاز است که فرهنگ و مفاهیم محیط‌زیست را به نحو احسن به نسل‌های آینده انتقال دهیم.

مرتضوی اظهار کرد: همه ما باید نسبت به مسئله محیط‌زیست دغدغه داشته باشیم و غفلت‌های گذشته را جبران کنیم؛ در این راستا نیاز است با فعالیت‌های فرهنگی این نگاه را در خانواده‌ها متجلی کنیم.

استاندار اصفهان تأکید کرد: باید کاری کنیم همان موضوعاتی که در سیره نبی مکرم اسلام(ص) و تعالیم آسمانی ما وجود دارد به نسل‌های آینده نیز منتقل شود.

وی تصریح کرد: زندگی ماشینی ما را گرفتار خود کرده و بعضا ما را به غفلت وا می‌دارد و نمی‌توانیم به درستی به مسائل این حوزه بپردازیم.

مرتضوی با بیان این که اصفهان شرایط زیست‌محیطی خاص خود را دارد، خاطرنشان کرد: ما در استانی زندگی می‌کنیم که در آن ۲۲ منطقه با ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار وسعت تحت حفاظت محیط‌زیست قرار دارد و قواعد خاص زیست‌محیطی بر آن حاکم است.

استاندار اصفهان عنوان کرد: استان ما به دلیل شرایطی که در سال‌های گذشته با آن مواجه بوده و موقعیت صنعتی که دارد باید بیشتر مراقب مسائل زیست‌محیطی باشد.

وی با اشاره به چالش‌های زیست‌محیطی استان افزود: ابرچالش استان اصفهان آب است که قصه پر غصه خشکیدن تالاب گاوخونی یکی از تبعات این چالش است.

مرتضوی با بیان اینکه مسئله فرونشست زمین هم یکی از مصادیق چالش‌های مرتبط با محیط زیست استان است، گفت: بعضا در نقاطی از شهر آژیر خطر فرونشست به صدا در می‌آید.

استاندار اصفهان در پایان اذعان کرد: همه ما باید با دغدغه‌مندی بیشتر و مردمی‌سازی فرهنگ، بین زندگی و‌ محیط‌زیست تعادل برقرار کنیم. باید کاری کنیم که فرهنگِ توجه ویژه به محیط‌زیست به عنوان یک فرهنگ مردمی در امورات شهروندان جاری باشد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه