English

فعال فرهنگی و سیاسی گیلان عنوان کرد:

امام خمینی (ره) مصلح بزرگ قرن بیستم/امام خمینی(ره) حکومت ایران را از سلطنتی موروثی به جمهوری تغییر داد

فعال فرهنگی و سیاسی گیلان با بیان اینکه امام خمینی (ره) مصلح بزرگ قرن بیستم هست، گفت: امام خمینی(ره) حکومت ایران را از سلطنتی موروثی به جمهوری تغییر داد.

امام خمینی (ره) مصلح بزرگ قرن بیستم/امام خمینی(ره) حکومت ایران را از سلطنتی موروثی به جمهوری تغییر داد

به گزارش خبرگزاری موج گیلان، «شهره پوررمضان» فعال فرهنگی و سیاسی استان‌ گیلان امروز در نشست بزرگداشت سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) با اشاره به ضرورت شناخت شخصیت بزرگ امام(ره) به عنوان مصلح بزرگ جهان اسلام در قرن بیستم اظهار داشت: متاسفانه هنوز عقلانیت درست سیاسی و اجتماعی امام خمینی(ره) را نتوانسته‌ایم در دانشگاه‌‌ها تبلیغ کنیم.

وی تصریح کرد: برخی پژوهشکده‌های علمی دنیا در غرب و شرق عالم صرفاً در حال شیعه‌شناسی،‌ خمینی شناسی و شناخت راهبرد و عقلانیت امام خمینی(ره) هستند اما برخی اساتید دانشگاه‌های ما بعضاً جرأت ندارند وصیت‌نامه امام را تدریس کنند.

پوررمضان با بیان اینکه بعضی جوانان ما دچار جهل سیاسی هستند گفت: گیلان از استان‌هایی است که در مباحث مربوط به مشروطه تاثیرگذار بوده اما چند سالی است که جهل سیاسی در استان ما افزایش پیدا کرده و یکی از دلایل آن، تاثیرپذیری از رسانه‌های بیگانه و عدم شناخت شخصیت امام(ره) است.

این کارشناس ارشد علوم سیاسی با اشاره به عدم تلاش برخی افراد برای شناخت شخصیت بزرگ امام(ره) خاطرنشان کرد: جهل سیاسی به‌معنای عدم تلاش افراد برای شناخت شخصیت امام(ره) است.

پوررمضان غرب‌زدگی برخی جوانان را یک جهل سیاسی دانست و افزود: تبعیت تام از رسانه‌های ضد انقلاب زمانی رخ می‌دهد که ذهن خالی باشد البته
عملکرد نابخردانه برخی مسئولان که چهره امام(ره) را به درستی به مخاطبان معرفی نکردند نیز مشهود است.

وی، دهه 40 را یک دهه بسیار سرنوشت‌ساز و بسترساز ایجاد یک هویت سیاسی جدید در ایران به‌جهت ظهور روشنفکران و بزرگان‌ مسلمان در کشور دانست و گفت: امام خمینی(ره)‌ نقش به‌سزایی در تغییر هویت سیاسی ایرانیان داشتند.

این کارشناس ارشد علوم سیاسی با اشاره به پیشینه سیاسی ایران و تاثیرگذاری روحانیت در عرصه‌های مختلف اظهار کرد: اگر به تاریخ بنگریم، شخصیتی همچون میرزای شیرازی با یک فتوا توانست ایران را از چنگال استعمار نجات دهد یا شخصیتی همچون آیت‌الله کاشانی نقش مهمی در ملی شدن صنعت نفت ایران داشتند و آیت‌الله مدرس که سیاست شوم رضاخان را رسوا کرد و همه این موارد نشان‌‌دهنده نقش روحانیت در عرصه‌های مهم بوده و ثابت کرد که اسلام خاصیت سیاسی دارد.

پوررمضان با تاکید بر ضرورت امام‌شناسی و تبیین وصیت‌نامه امام خمینی(ره) خاطرنشان کرد: امام(ره) با تبیین مبحث ولی‌فقیه و رسوا ساختن سیاست‌های شومی همچون کاپیتولاسیون، ثابت کردند که اسلام واکاوی و خاصیت سیاسی دارد.

وی نجات ایران از سلنطت موروثی بعد از 2500 سال و رفتن به سمت نظام جمهوری را از کارهای بزرگ امام خمینی(ره) دانست و بیان کرد: دشمنانِ نظام در حالی برای ما نسخه سلطنتی می‌پیچند که خودشان سال‌هاست به سمت نظام جمهوری به‌عنوان یک نظام مدرن در جهان رفته‌اند.

این کارشناس ارشد علوم سیاسی با بیان اینکه کشورهایی مانند فرانسه با چندین انقلاب به سمت نظام جمهوری رفت افزود: امروزه نظام جمهوری به عنوان یک نظام مدرن در جهان مطرح است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه