English

استاندار کرمانشاه در مراسم تجلیل از معلمان:

فرهنگ صحیح کار باید دانش آموزان نهادینه شود/ الگوهای اصیل کرمانشاه را به نسل آینده بشناسانید

استاندار کرمانشاه از معلمان و جامعه فرهنگی استان کرمانشاه خواست تا افق های بلند و هدف های بزرگ را به همراه الگوهای اصیل کرمانشاهی به دانش آموزان نشان دهند.

فرهنگ صحیح کار باید دانش آموزان نهادینه شود/ الگوهای اصیل کرمانشاه را به نسل آینده بشناسانید

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کرمانشاه، طی مراسمی با حضور محمد طیب صحرایی استاندار کرمانشاه، مسئولان آموزش و پرورش استان، فرهنگیان و پیشکسوتان از معلمان نمونه استان تقدیر به عمل آمد.

استاندار کرمانشاه در مراسم تجلیل از معلمان نمونه و برگزیده استان کرمانشاه، به نقش معلمان در الگوسازی، مسیر دهی و تعیین سرنوشت دانش آموزان اشاره کرد و گفت: بعضی وقت ها دانش آموزی با یک حرف و جمله معلم مسیر زندگی اش عوض می شود، به همین خاطر معلمان در زندگی دانش آموزان تاثیر بسزایی دارند.

وی در ادامه از معلمان و جامعه فرهنگی استان کرمانشاه خواست افق های بلند و هدف های بزرگ به دانش آموزان نشان دهند؛ زیرا با داشتن هدف بزرگ است که انسان های بزرگ در جامعه و استان پرورش پیدا می کنند .

صحرایی با تاکید بر معرفی الگوهای نخبه و سرآمد بین المللی و جهانی استان به دانش آموزان در عرصه های مختلف همچون پروفسور شمسی پور، عالم دینی مانند آیت الله نجومی، رشادت و شجاعت مانند سردار سید سعید جعفری، پزشکی مانند دکتر محمد کرمانشاهی و ...، خاطرنشان ساخت:  دانش آموزان کرمانشاهی وقتی بدانند در کرمانشاه نیز می توان مانند این بزگواران بزرگ و نامی شد، آنها نیز الگوی می گیرند.

استاندار کرمانشاه نقش و جایگاه فرهنگیان را در ترویج فرهنگ کار و تلاش استان پر رنگ عنوان کرد و گفت: کرمانشاه در کنار مشکلات و مسائل عدیده ای که دارد دارای ظرفیت های فراوانی برای رشد اقتصادی مانند اقلیم مناسب، اراضی کشاورزی خوب، ظرفیت گردشگری مناسب، موقعیت مرز و دیگر ظرفیت ها مانند ۳۷۰ هزار دانش آموز است که اگر روی فرهنگ کار بیشتر کار شود می توانیم استان بهتر و مطلوبتری بسازیم.

صحرایی همچنین به نقش تاریخی معلمان و جامعه فرهنگی در حرکت تمدن سازی نوین اسلامی اشاره کرد و گفت: هیچ چیزی در بلند مدت به اندازه نظام تعلیم و تربیت در پیشرفت و توسعه و حرکت ما به طرف جامعه طیبه تاثیرگذار نیست.

این مقام مسئول در بخش دیگر از سخنان خود؛ به تامین زمین برای ساخت مسکن فرهنگیان استان کرمانشاه اشاره کرد و بیان داشت: اکنون بیش از ۱۰۰ درصد زمین مورد نیاز برای ساخت مسکن ملی در کرمانشاه فراهم شده است.

صحرایی همچنین از ساخت یک اردوگاه دانش آموزی بین المللی از محل طرح مولدسازی در آموزش و پرورش در استان کرمانشاه خبر داد.

 

مسیر پیشرفت کشور با توجه به آموزش و پرورش و معلمان محقق می‌شود

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه نیز در این مراسم با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در دیدار روز گذشته خود با معلمان نمونه کشوری گفت: در مسیر پر فراز و نشیب پیشرفت کشور باید به جایگاه آموزش و پرورش و معلمان توجه ویژه شود.

سلمان محمدی همچنین معلمان را مقدمه ساز تمدن نوین اسلامی دانست و افزود: انشاالله معلمان در این راه با تلاش و پشتکار در مسیر پیشرفت و تعالی کشور گام بر خواهند داشت.

وی معلمان را مسئول آموزش و تربیت نسل آینده کشور دانست و گفت: معلمان ما در دور ترین نقاط کشور دانش آموزان را آموزش و تربیت می کنند به همین دلیل جایگاه و نقش آنها در آینده سازی کشور بسیار پر اهمیت است، که باید مورد توجه قرار گیرند.

وی در ادامه فضا، تجهیزات، برنامه و نیروی انسانی ( معلم ) را چهار مولفه مهم در فرایند نظام تعلیم و تربیت عنوان کرد و گفت: در این راستا؛ نیروی انسانی یعنی معلمان مهم ترین مولفه هستند زیرا معلمان حتی بدون سه مولفه دیگر می توانند آموزش و تربیت دهند اما سه مولفه قبل بدون مولفه نیروی انسانی هیچ کاربرد و تاثیری ندارند.

محمدی معلمان استان کرمانشاه را جزء معلمان برتر کشور اعلام کرد و بیان داشت: از ۱۲ معلم نمونه کشور و ۱۳ معلم برگزیده از ۳۱ استان؛ ۲ معلم نمونه آن از استان کرمانشاه انتخاب شده که نشان از کیفیت آموزش معلم این خطه است.

وی در ادامه گفت: برای انتخاب معلم نمونه از ۲۶ هزار معلم استان، هشت هزار نفر شرکت کردند که ۹۰ معلم برگزیده مناطق شدند که از این تعداد ۶ نفر برگزیده استانی و ۲ نمونه کشور شدند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه در پایان یاد و خاطره ۱۷۰ شهید فرهنگی و ۶۰۰ شهید دانش آموزی استان کرمانشاه و یاد خاطر شهید مرتضی مطهری که روز شهادت او مزین به نام گذاری روز معلم است گرامی داشت و هفته معلم را به همه معلمان تبریک گفت.

در پایان از معلمان نمونه و برگزیده، پیشکسوتان فرهنگی و خانواده های شهدای فرهنگی استان کرمانشاه تجلیل شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه