English

افزایش ۸۰ درصدی بازرسی از معادن سیستان و بلوچستان

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان گفت: طی سال گذشته ۳۴۰ مورد بازرسی از معادن سطح استان انجام شده است که در مقایسه با سال ۱۴۰۰، میزان بازرسی ها ۸۰ درصد افزایش داشته است.

افزایش ۸۰ درصدی بازرسی از معادن سیستان و بلوچستان

به گزارش خبرگزاری موج سیستان و  بلوچستان، حامد آرامش افزود: این استان با دارا بودن ظرفیت معدنی ممتاز، بهشت معادن کشور و منطقه شناخته می شود، بنابراین برای بهره وری مناسب و دستیابی به ارزش افزوده لازم در راستای توسعه فراگیر استان، اصل مهم، توجه و صیانت از نیروی کار است. وی بیان کرد: در سال گذشته طرح تشدید نظارت های میدانی به منظور حسن اجرای قوانین و مقررات بهداشت کار و ایمنی در استان آغاز شد که امسال با جدیت بیشتری دنبال می شود و در این راه بدون اغماض با مواردی که ایمنی قشر شریف کارگری را به خطر اندازد، مطابق قانون و مقررات برخورد خواهد شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان یادآور شد: در مجموع سال گذشته، 340 مورد بازرسی توسط بازرسان کار استان و نمایندگان دستگاه های وظیفه مند در قالب گشت مشترک از سطح معادن انجام شده است که حاصل این بازرسی ها و همکاری بهره برداران و پیمانکاران معادن، به حداقل رسیدن حوادث منجر به فوت در این شغل سخت و طاقت فرسا بوده است.

آرامش تصریح کرد: بر اساس قانون، تمامی معادنی که بیش از ۲۵ نفر کارگر داشته باشند، عملیات باید تحت نظر یک نفر مسئول ایمنی صلاحیت دار انجام شود و در معادنی که کمتر از ۲۵ نفر پرسنل دارد، این مسئولیت بر عهده سرپرست معدن و یا مسئول فنی معدن خواهد بود.

وی اظهار داشت: اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان با همکاری مرکز تحقیقات و تعلیمات حفاظت فنی و بهداشت کار، برگزاری دوره های آموزش ایمنی بهره برداران معادن، مسئولین ایمنی، مسئولین فنی و کارگران معدن را بر اساس قوانین و مقررات مربوطه اجرا می کند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه