English

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان خبر داد؛

آغاز عملیات سمپاشی فضای سبز در شهر اصفهان / پرهیز از قرار دادن مواد غذایی در بالکن‌ها

مدیرعامل سازمان پارک ها و فضای سبزشهرداری اصفهان از سمپاشی درختان کلانشهر اصفهان خبر داد و گفت: از 20 فروردین ماه لغایت 31 فروردین ماه سمپاشی آغاز و به پایان می رسد.

آغاز عملیات سمپاشی فضای سبز در شهر اصفهان / پرهیز از قرار دادن مواد غذایی در بالکن‌ها

مجید عرفان‌منش در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری موج اصفهان، گفت: سمپاشی درختان در قسمت‌های تنه، شاخه اصلی و تاج کلیه درختان نارون علیه آفات برگخوار، شته، شپشک خونی، سوسک چوبخوار شاخک بلند و پروانه زنبورمانند و نیز سمپاشی تاج درختان اقاقیا، بید و کاج علیه آفت شته در مکانهای آلوده در حال انجام است سموم مصرفی در این عملیات از سموم ارگانیک می باشد.

وی افزود: همچنین به منظور صرفه‌جویی در میزان سم مصرفی و بالا بردن کیفیت و سرعت انجام عملیات از دستگاه‌های سمپاش توربولاینر در مسیرها استفاده می‌شود.

عرفان‌منش گفت: سم‌پاشی درختان از مورخ 20 فروردین ماه آغاز و لغایت 31 فروردین ماه به پایان می رسد و از ساعت ۱۱ شب به بعد انجام می گردد.

وی از عموم شهروندان درخواست کرد: هنگام سم‌پاشی درختان در فصل بهار بهتر است پنجره و در مغازه‌ها و خانه‌هایی که در مسیر سم‌پاشی قرار دارند بسته‌ باشند. همچنین مواد غذایی و لباس‌ها را بیرون از خانه قرار ندهند.

 مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان تصریح کرد: همچنین بهتر است رانندگان با سرعت مناسب رانندگی کنند تا دچار سانحه نشوند.

اولین مسیر های سم پاشی در کلانشهر اصفهان

مجید عرفان‌منش گفت:سمپاشی قسمت های تنه، شاخه های اصلی و تاج کلیه درختان نارون علیه آفات برگخوار، شته، شپشک خونی، سوسک چوبخوار شاخک بلند و پروانه زنبورمانند و نیز سمپاشی تاج درختان اقاقیا، بید و کاج علیه آفت شته در مکان های آلوده در دست اقدام است.

وی در خصوص اولین مسیرهای سمپاشی درختان شهر اصفهان اظهار کرد: در منطقه 1 خیابان مطهری، چهارباغ عباسی، چهارباغ پایین، آذر و مسجدسید در منطقه 2 خیابان شهیدان شرقی و غربی، خرم، امام خمینی در منطقه 3 مادی نیاصرم و باغ گلدسته در منطقه 4 باغ غدیردر منطقه 5 بلوار سعدی و حکیم نظامی ، پارک مرکزی و خیابان هزارجریب، کوی امام جعفر و سپاهان در منطقه 6 فیض و بلوار آیینه خانه تکمیل شهرک شهید کشوری در منطقه 7 اتوبان چمران باغ فدک در منطقه 8 خیابان کاوه، بهارستان غربی، گلخانه، رباط اول و دوم در منطقه 9 خیابان کهندژ، قدس، بهشت و سردارحجازی در منطقه 10 خیابان تالار و فرعی ها و خیابان دشتستان و آل خجند در منطقه 11 بلوار کهندژ، خیابان بهشت و بوستان بهشت در منطقه 12 پارکهای امیر کبیر، محوطه درختکاری 40 متری، محوطه درختکاری تعاونی کشاورزان در منطقه 13 میدان نوآوران و در منطقه 15 خیابان سلمان، شهاب، شریعتی، فجر، معراج و اباذر و در محله ی ناژوان حاشیه شمال (حدفاصل پل وحید و کارگاه نجاری) در شامگاه امروز سم پاشی شد .

این مقام مسئول از شهروندان درخواست کرد: در دوره سمپاشی درختان با این سازمان همکاری لازم را داشته باشند و حتی‌الامکان از قرار دادن خودروی خود در مسیر سمپاشی خودداری کنند و از قرار دادن مواد غذایی در بالکن‌ها بپرهیزند و درب‌ها و پنجره‌های مشرف به مسیر سمپاشی را ببندند و چنانچه میز نانوایی‌ها در خیابان قرار گرفته باشد، ضروری است متصدیان نانوایی قبل از طبخ نان، میزها را شست‌وشو دهند تا از بروز بیماری جلوگیری شود.

مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبزشهرداری اصفهان گفت: برای انجام سمپاشی، خودروی راهنما در طول مسیر حرکت می‌کند تا بتواند اطلاع‌رسانی و حرکت آهسته سمپاش را برای سایر خودروها، کسبه و عابران پیاده یادآوری کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه