English

علی اکبر انتظام:

عملیات مقابله با آفات درختان نارون در کلانشهر مشهد

مدیرکل بهبود محیط زیست شهری شهرداری مشهد بیان کرد: با توجه به زیبایی منظر این درخت و شرایط رشد مناسب آن در شهر مشهد از همان ابتدای ورود آفات، عملیات مقابله با آفات به صورت جدی پیگیری شد و اجرای عملیات سمپاشی برای این درختان در دستور کار قرار گرفت.

عملیات مقابله با آفات درختان نارون در کلانشهر مشهد

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، علی اکبر انتظام مدیرکل بهبود محیط زیست شهری شهرداری مشهد در خبری اطلاع داد: درختان نارون یکی از گونه‌های درختی مقاوم به شرایط آب و هوایی و اقلیم مشهد است که متاسفانه در دهه های اخیر با ورود نوعی آفت برگ خوار دچار تنش های زیست محیطی مختلفی شده بود و در برخی موارد این آفات تعداد زیادی از درختان نارون را به کام مرگ کشانده بود.

انتظام در ادامه اضافه کرد: با توجه به زیبایی منظر این درخت و شرایط رشد مناسب آن در شهر مشهد از همان ابتدای ورود آفات، عملیات مقابله با آفات به صورت جدی پیگیری شد و اجرای عملیات سمپاشی برای این درختان در دستور کار قرار گرفت.

مدیرکل بهبود محیط زیست شهری شهرداری مشهد همچنین تصریح کرد: سمپاشی این درختان مزایایی نظیر، کنترل قابل توجه آفت برگخوار نارون، افزایش فوق العاده سطح تاج و سایه انداز درخت و افزایش سطح فتوسنتز برگ ها را دارد.

وی متذکر شد: در سال ۱۴۰۰ بیش از ۳۶ هزار اصله درخت نارون در معابر اصلی و فرعی  سطح شهر مشهد در مقابل آفات درختان ایمن شدند و در سال جاری نیز بیش از ۹ هزار اصله درخت نارون دیگر تا پایان شهریور ماه  با اجرای عملیات سمپاشی و مقابله با آفات در مقابل بیماری‌های مختلف ایمن خواهند شد.

 مدیرکل بهبود محیط زیست شهری شهرداری مشهد با اشاره به فرایند سمپاشی این درختان تاکید کرد: بر اساس هماهنگی‌های صورت گرفته، سمپاشی درختان در اوایل صبح و بعد از ظهر انجام خواهد شد.

انتظام در خاتمه یادآور شد: از شهروندان عزیز تقاضا می شود در صورت مشاهده هرگونه درخت بیمار در سطح شهر و به ویژه معابر فرعی و مقابل منازلشان به سامانه ارتباطات مردمی ۱۳۷ اطلاع دهند تا در اسرع وقت نسبت به انجام عملیات تیمار درختان اقدام شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه