English

علیرضا هاشم آبادی:

مبارزه با آفت سن غلات در سطح اراضی کشاورزی شهرستان سبزوار

معاون جهاد کشاورزی شهرستان سبزوار بیان کرد: بر این اساس خسارت آفت سن در نقاط گرم و خشک بسیار بیشتر از مناطق سرد و مرطوب است.

مبارزه با آفت سن غلات در سطح اراضی کشاورزی شهرستان سبزوار

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، علیرضا هاشم آبادی معاون فنی و اجرایی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان سبزوار در خبری اعلام کرد: مبارزه با آفت سن غلات در سطح ۱۲۰۰ هکتار از مزارع گندم و ۱۶۱۰ هکتار از مزارع جو شهرستان سبزوار انجام شده است.

هاشم آبادی در ادامه این خبر افزود: در همه مراحل عملیات مبارزه با سن غلات، رعایت اصول مبارزه و اصول سمپاشی ضروری بوده و استفاده از سموم توصیه شده سازمان حفظ نباتات برابر دستور العمل‌های ارسالی الزامی است تا علاوه بر کسب نتایج مطلوب مسائل بهداشتی و زیست محیطی نیز رعایت شود.

وی اظهار کرد: در۶ هزار هکتار از اراضی کشاورزی سبزوار تحت کشت گندم و ۱۷ هزار هکتار تحت کشت جو قرار دارد و آفت سن به مهم‌ترین محصول استراتژیک کشور (گندم) طوری خسارت می‌زند که علاوه بر کمیت، کیفیت این محصول استراتژیک را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

معاون جهاد کشاورزی شهرستان سبزوار در ادامه متذکر شد: مبارزه با سن غلات باهدف کاهش میزان خسارت ناشی از این آفت در اراضی شهرستان اجرا می‌شود.

وی با اشاره به گستردگی پهنه فعالیت سن غلات یادآور شد: رطوبت و سرما دو عامل مهم طبیعی مبارزه باسن غلات است و بر این اساس خسارت آفت سن در نقاط گرم و خشک بسیار بیشتر از مناطق سرد و مرطوب است.

هاشم آبادی خاطرنشان کرد: با توجه به کاهش میزان بارندگی در شهرستان نسبت به مدت مشابه سال گذشته و میانگین درازمدت بارش‌ها در این شهرستان و با توجه به شاخص‌های موجود سال پیش رو بسیار پر چالش بوده و در راستای کاهش میزان خسارت مبارزه با آفات غلات بسیار ضروری است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه