English

هادی ساربان:

الزام پایش دقیق و مستمر سن گندم در مزارع غلات شهرستان مه ولات

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مه ولات بیان کرد: با توجه به خسارت عوامل اقلیمی، چنانچه مبارزه‌ی به موقع و اصولی با آفت سن غلات صورت نگیرد، محصول غله شهرستان دچار خسارت شدید خواهد شد.

الزام پایش دقیق و مستمر سن گندم در مزارع غلات شهرستان مه ولات

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، هادی ساربان مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مه ولات در خبری اعلام کرد: با توجه به کاهش ۶۲ درصدی میزان بارندگی نسبت به مدت مشابه سال قبل، این کاهش نزولات و گرمای زود رس بهاره بر کاهش عملکرد مزارع غلات شهرستان و آفات نقش مهمی دارد.

ساربان در ادامه این خبر افزود: لذا با توجه به خسارت عوامل اقلیمی، چنانچه مبارزه‌ی به موقع و اصولی با آفت سن غلات صورت نگیرد، محصول غله شهرستان دچار خسارت شدید خواهد شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مه ولات تاکید کرد: ریزش سن در شهرستان مه ولات در مزارع روستای احمد آباد و عبدل آباد اتفاق افتاده است و تاکنون حدود ۷۳ هکتار از مزارع غلات شهرستان علیه سن مادری و شته مبارزه شیمیایی انجام شده است.

وی همچنین متذکر شد: در حال حاضر و بر اساس بررسی‌های صورت گرفته تراکم سن در مزارع گندم ۰.۱ عدد در متر مربع و در مزارع جو ۰.۵ در متر مربع برآورد می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مه ولات یادآور شد: در شهرستان مه ولات سطح زیر کشت گندم ۳۲۵ هکتار و جو ۸۰۰ هکتار بوده که به لحاظ مرحله‌ی رشدی، ۸۰ درصد مزارع وارد مرحله‌ی خوشه دهی شده و با توجه به وقوع خشکسالی‌ها، امکان کاهش عملکرد به میزان ۲۰ تا ۳۰ درصد دور از انتظار نیست.

ساربان خاطرنشان کرد: پایش دقیق و مستمر عوامل خسارت زا و خصوصا سن گندم در مزارع غلات شهرستان توسط شبکه مراقبت و پیش آگاهی مدیریت جهاد کشاورزی مه ولات، اهمیت دارد و تمامی زارعین می بایست تا با کارشناسان این مدیریت همکاری‌های لازم را داشته و نسبت به انجام سمپاشی‌های به موقع در مزارع اقدام کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه