English

مدیر جهاد کشاورزی گلوگاه خبر داد:

مبارزه شیمیایی در سه هزار هکتار مزارع گندم گلوگاه

مدیر جهاد کشاورزی گلوگاه از مقابله با علف های هرز، آفات و بیماری های مزارع گندم، مبارزه شیمیایی در 3 هزار هکتار این شهرستان خبر داد.

مبارزه شیمیایی در سه هزار هکتار مزارع گندم گلوگاه

به گزارش خبرگزاری موج مازندران، مهدی باباجانی در این باره اظهار داشت: برای مقابله با علف های هرز، آفات و بیماری های مزارع گندم و افزایش عملکرد محصول در واحد سطح، مبارزه شیمیایی با انواع علف های هرز در 3 هزار و 712 هکتار مزارع گندم شهرستان گلوگاه انجام شد.

وی ادامه داد: علف‌های هرز به گروهی از گیاهان گفته می‌شود که برخلاف میل ظاهری در مزرعه یا باغ رشد می‌کنند که گاهی علف‌های هرز به دلیل داشتن مقاومت بالا با روش های معمولی مبارزه از بین نمی‌روند و اغلب علف های هرز با گیاه زراعی همزمانی رسیدن دارند و موقع برداشت محصول بذرشان مخلوط می‌شود و باعث به وجود آمدن مشکلات زیادی می‌شود که آشنا شدن با وسعت خساراتی که از نظر کمی ‌و کیفی علف های هرز بر محصولات وارد می‌کنند ما را در برنامه ریزی صحیح مبارزه با علف های هرز مصمم‌تر خواهد کرد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان گلوگاه گفت: از 3 هزار و 712 هکتار مبارزه شیمیایی انجام شده در مزارع، مبارزه با علف های پهن برگ در یک هزار و 15 هکتار، علف های هرز کشیده برگ یک هزار و 917 هکتار، مبارزه با علف های هرز توام در 780 هکتار، مبارزه با آفت حلزون در 65 هکتار و مبارزه با بیماری های قارچی در 910 هکتار انجام شد.

وی با اشاره به شرایط آب و هوایی و مرحله رشدی گندم و احتمال بروز بیماری های قارچی خاطرنشان کرد: استفاده  از قارچ کش ها در زمان مناسب و دریافت مشاوره از کارشناسان گیاهپزشکی و مراکز جهاد کشاورزی به کشاورزان گندمکار توصیه می شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه