English

مدیرکل امور بانوان استانداری مازندران تاکید کرد:

ضرورت ایجاد کلینیک تخصصی حقوق کودک

مدیرکل امور بانوان استانداری مازندران با اشاره به حمایت از حقوق زنان و کودکان در مازندران گفت: به منظور کاهش آسیب‌های اجتماعی کودکان و نوجوانان لازم است کلینیک تخصصی حقوق کودک در استان ایجاد شود.

ضرورت ایجاد کلینیک تخصصی حقوق کودک

به گزارش خبرگزاری موج مازندران ،  سمیه قاسمی طوسی در آستانه ولادت حضرت فاطمه (س) و روز زن در جمع خبرنگاران اظهار داشت: قانون حمایت از کودکان برای جبران نقص قوانین در حوزه بانوان، خانواده و کودکان به تصویب رسید.

وی در ادامه با اعلام اینکه به‌منظور  کاهش آسیب‌های اجتماعی و حمایت از حقوق کودک کلینیک تخصصی حوزه کودک در استان تشکیل شود، افزود: تمرکز بر نسل آینده در حل مشکلات اجتماعی فردای جامعه، راه‌گشا است.

مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری مازندران تصریح کرد:  پس از تصویب قانون حمایت از کودکان یکی از مهمترین مطالبات این اداره‌کل، پیگیری قانون از طریق دستگاه قضایی است.

وی بیان داشت: باتوجه به آموزش‌هایی که به فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها داده شد اگر دستگاه‌های اجرایی در حوزه وظایف خود کوتاهی کنند با پیامدهایی در حوزه مدیریتی مواجه می‌شوند.

قاسمی طوسی، تشکیل مدرسه زمستانه حقوق کودک را از دیگر برنامه‌های اداره‌کل امور بانوان و خانواده استانداری و دادگستری مازندران دانست و گفت: در اجرای قانون حقوق کودک برای کودکان و نوجوانان فاقد هویت و بازمانده از تحصیل اقدامات مثبتی در استان انجام شد و بهزیستی به عنوان متولی نقش موثری دارد.

قاسمی طوسی از احیای خانه امن برای حمایت از زنان خشونت دیده در ساری خبرداد و افزود: به‌زودی خانه امن در شهرهایی که بستر مناسبی فراهم شود ایجاد می‌شود.

مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری مازندران به رشد ۵۰ درصدی ارتقای سهم مدیریتی زنان در دولت تدبیر و امید در استان اشاره کرد و گفت: ۱۹ درصد انتصاب بانوان در حوزه مدیریتی در دولت دوازدهم انجام شد.

قاسمی طوسی با بیان اینکه در انتصابات ما مسئول عزل و نصب‌ها نیستیم بلکه مطالبه‌گر هستیم، یادآور شد: رسانه‌ها هم با رویکرد مطالبه‌گری در کنار اداره‌کل امور بانوان قرار گیرند.

وی به مباحث مختلف در حوزه فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی زنان پرداخت و گفت: به‌ مناسبت هفته زن، پویش اهدای خون بانوان، ایجاد نمایشگاه فروش محصولات خانگی با رویکرد مجازی، تجلیل از بانوان نمونه، کنگره سراسری ۱۷ هزار شهیده در دهه فجر و غرس نهال به نیت زنان شهیده و مادران آسمانی برگزار می‌‌‌شود.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران ملاک انتخاب بانوان نمونه در دستگاه‌های اجرایی را سابقه کاری، تعهد، کارایی، تخصص و ایثارگری دانست و گفت:  در انتخاب بانوان نمونه هر دستگاهی روند اشتباهی را پیش بگیرد جلوی تخلف ایستادگی می‌کنیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه