English

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اراک:

طرح ملی بیمارستان حضرت ولیعصر(عج) اراک با پیشرفت فیزیکی ۸۷ درصد همراه است

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: طرح ملی بیمارستان حضرت ولیعصر(عج) اراک با پیشرفت فیزیکی ۸۷ درصد همراه است و نیمه نخست سال آتی تکمیل می شود.

طرح ملی بیمارستان حضرت ولیعصر(عج) اراک با پیشرفت فیزیکی 87 درصد همراه است

به گزارش خبرگزای موج مرکزی، دکتر علیرضا امانی در نشست خبری با اصحاب رسانه در اراک، افزود: در سفر رییس جمهور به استان مرکزی برای تکمیل طرح بیمارستان حضرت ولیعصر(عج) اراک، چهار هزار میلیارد ریال اعتبار تصویب شد که تاکنون ۲ هزار میلیارد ریال آن تخصیص یافته است.

وی با بیان اینکه تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام عمرانی حوزه بهداشتی درمانی در اولویت اقدامات دانشگاه قرار دارد، عنوان کرد: طرح بیمارستان خیرساز زنان و زایمان پیشرفت قابل توجهی دارد و در نیمه نخست سال آتی تکمیل می‌شود، توسعه بیمارستان طالقانی اراک نیز در دستور کار است و طرح دیالیز نیز پیشرفت قابل توجهی دارد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اراک اظهار داشت: استان مرکزی در ۶ ماه اخیر، هشت اورژانس را ایجاد کرده و به لحاظ پرداختی مطالبات و کارانه، این دانشگاه جزو سه استان برتر کشور است.

دکتر امانی ادامه داد: با تعامل و همکاری مسئولان امر، ۳۰ میلیارد ریال اعتبار به بیماران صعب‌العلاج پرداخت شده است.

وی در خصوص فعالیت قرارگاه نظارت بر سلامت استان مرکزی نیز گفت: با فعالیت این قرارگاه از بسیاری از خط قرمزها عبور کرده‌ایم و به مسئله زیرمیزی‌ها، استفاده از کارتخوان در مطب‌ها، فضای مجازی و عفاف و حجاب ورود شده است.

امانی با بیان اینکه تعرفه‌های پزشکی از اردیبهشت ماه سال جاری تاکنون تغییر نکرده است، افزود: در خصوص استفاده کارتخوان در مطب‌ها، نشست‌هایی برگزار شده، هر چند دانشگاه متولی این امر نیست و اداره‌کل امور مالیاتی باید مستقیم ورود کند، اما تعامل و همکاری لازم صورت گرفته و اکثر پزشکان نیز استفاده از کارتخوان را رعایت می‌کنند اما به تناسب قوانین برخورد می‌کنیم و در این راستا می‌طلبد مسئولان دستگاه‌های ذیربط نیز تعامل و هم افزایی لازم را داشته باشند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اراک اظهار کرد: تامین سلامت شهروندان در اولویت اقدامات دانشگاه علوم پزشکی اراک قرار دارد از این رو در راستای افزایش ضریب ماندگاری پزشکان، ۶۵ پزشک که طرح خود را در استان گذرانده‌اند جذب شدند.

امانی در خصوص طرح بسیج سلامت نوروزی دانشگاه علوم پزشکی اراک هم گفت: از ۲۰ روز گذشته نظارت مراکز بهداشتی از رستوران‌ها آغاز شده و با توجه به نزدیکی ماه رمضان، نظارت از قنادی‌ها نیز تشدید می‌شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی نیز در ادامه این نشست گفت: تاکنون بالغ بر یک میلیون و ۳۰۰ هزار دوز در سه مرحله در استان مرکزی واکسن کرونا تزریق شده که در این راستا ۹۶ درصد نوبت اول، ۸۹ درصد ۲ نوبت و ۵۳ درصد سه نوبت واکسن کرونا را دریافت کردند.

دکتر علی علیمحمدی افزود: تمامی برندهای داخلی واکسن کرونا در استان مرکزی موجود است و از برندهای خارجی نیز واکسن سینوفارم فراهم است و استقبال مردم از برند خارجی سینوفارم و آسترازنکا و واکسن داخلی پاستوکووک بالاتر است و دپوی مناسبی از واکسن در استان وجود دارد.

وی با بیان اینکه جمعیت استان مرکزی حدود یک و نیم میلیون نفر است، افزود: هفت و نیم درصد جمعیت استان مرکزی سالمند است که به عنوان سومین استان سالمند کشور قلمداد می‌شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک عنوان کرد: چنانچه نرخ باروری کشور با یک هفت دهم درصد و در استان با یک و چهار دهم درصد پیش رود، در سال ۱۴۴۰ جمعیت کشور به ۶۹ میلیون نفر می‌رسد که ۳۵ درصد بالای ۶۰ سال و ۲۰ درصد جمعیت نیز زیر ۱۵ سال است که در راستای رفع این مشکل باید زیرساخت‌های لازم را فراهم کرد.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اراک نیز در این نشست با بیان اینکه اکنون شرایط دارویی استان مرکزی پایدار است، گفت: در ۱۸ ماه گذشته، ۸۰ واحد عطاری مهر و موم و چهار میلیارد ریال داروی قاچاق و سه میلیارد ریال داروی مخدر کشف شده است.

علیمرادیان بیان کرد: در باشگاه‌ها مکمل‌های غیرقانونی و در برخی آرایشگاه‌ها نیز تزریق بوتاکس انجام می‌شود که مجوزی از وزارت بهداشت ندارند اما از سوی کارشناسان بهداشتی نظارت‌های لازم انجام و برخورد می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه