English

رئیس اداره بیماری‌های معاونت درمان دانشگاه خبرداد؛

وجود بیش از ۱۲۰ بیمار فیبروز سیستیک (CF) در اصفهان

رئیس اداره بیماری‌های معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: در حال حاضر ۱۲۷ بیمار فیبروز سیستیک (CF) در اصفهان وجود دارد که تمام این بیماران در سامانه بیماران نادر ثبت شده‌اند.

وجود بیش از ۱۲۰ بیمار فیبروز سیستیک (CF) در اصفهان

شهربانو مظاهری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری موج اصفهان، در خصوص بیماری فیبروز سیستیک (CF)، اظهار کرد: در حال حاضر ۱۲۷ بیمار CF در اصفهان وجود دارد که تمام این بیماران در سامانه بیماران نادر ثبت شده‌اند.

وی با بیان اینکه مرکز منتخب درمان بیماران CF، بیمارستان تخصصی کودکان امام حسین (ع) است، ادامه داد: درمانگاهی در این بیمارستان وجود دارد که متخصصان گوارش و ریه برای درمان بیماران CF  ارایه خدمت می نمایند.

رئیس اداره بیماری‌های معاونت درمان دانشگاه با بیان اینکه تا حد امکان بسته‌های حمایتی به بیماران CF تعلق می‌گیرد، تصریح کرد: بیماران CF دارای مشکلات تنفسی هستند و بخشی از داروهای آن‌ها جزو بسته حمایتی نیست که تأمین آن برای بیماران دشوار است.

وی با اشاره به داروهای درمانی این بیماری اظهار نمود: داروهایی مانند درناز آلفا، کرئون و توبرامایسین در این بیماری تجویز می گردد که با مشکلاتی از قبیل گران قیمت بودن، کمبود دارو یا نبودن نمونه اصل آنها وجود دارد.

مظاهری با بیان اینکه بحث آلودگی هوا روی بیماران CF تأثیرگذار است، اضافه کرد: آلودگی هوا موجب تشدید مشکلات تنفسی این بیماران می‌شود بطوریکه در روزهای آلوده مشکلات این بیماران بیشتر می‌شود.

رئیس اداره بیماری‌های معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به اقداماتی که برای بیماران CF انجام شده است، خاطرنشان کرد: یونیسف چندین دستگاه نبولایزر (ریزپاش)، اهدا نموده که میان تعدادی از بیماران تقسیم و کمک شایانی به بیماران شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه