English

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام خبر داد:

آمادگی کامل ایلام برای میزبانی از گردشگران نوروزی

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام از آمادگی کامل استان برای میزبانی از گردشگران نوروزی خبر داد.

آمادگی کامل ایلام برای میزبانی از گردشگران نوروزی

به‌گزارش خبرگزاری موج ایلام، فرزاد شریفی مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام با بیان اینکه علاوه بر تأسیسات اقامتی استان؛ مراکز اسکان فرهنگیان،‌ مهمانسراها، اقامتگاه‌های بوم‌گردی و ... ایلام آماده اسکان گردشگران نوروزی هستند،اذعان داشت: امکان اقامت برای اسکان و رفاه حال مسافران نوروزی در سراسر استان فراهم شده است.

شریفی افزود:‌ مراکز بوم‌گردی ایلام فرصتی بسیار خوب برای معرفی الگوهای معماری‌ کهن،‌ آشنایی مسافران با پیشینه تاریخی استان و دسترسی به انواع غذاهای محلی و ارگانیک را فراهم می‌آورد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام خاطرنشان کرد‌:‌ افزایش مزیت‌های اقتصادی ناشی از سفر در سطح روستاها و رونق اقتصادی حاصل از گردشگری به مناطق مختلف استان ایلام ‌نقش مهمی در ارتقای اقتصادی و افزایش درآمدهای روستاییان دارد.

وی به راه‌های افزایش مدت ماندگاری گردشگران در ایلام اشاره و اظهار کرد:‌ توسعه زیرساخت‌‌های گردشگری،‌ سامان‌دهی سازمان‌یافته مسافران در مراکز اقامتی‌ و استفاده از ظرفیت‌های بخش بوم‌گردی از مواردی است که می‌تواند در مدت ماندگاری گردشگران موثر واقع شود.

شریفی با اشاره به اینکه تیم‌های بازرسی میراث‌فرهنگی بر عملکرد تاسیسات گردشگری در ایام نوروز نظارت خواهند داشت، تصریح کرد: تیم‌های نظارتی و رسیدگی به شکایات در این ایام به صورت ۲۴ ساعته بر نحوه خدمات‌رسانی واحد‌های اقامتی، تفریحی و گردشگری نظارت دارند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام با تأکید بر این که استان در ارائه خدمات اسکان و پذیرش مسافران نوروزی با در نظر گرفتن ظرفیت‌های مراکز اقامتی و در چرخه قرار دادن سایر ظرفیت‌های موجود برای رفاه مسافران نوروزی آماده است، اظهار کرد: از همه دستگاه‌های عضو کمیته اسکان خواستاریم تا آمادگی لازم را در این زمینه ایجاد کرده و هماهنگی لازم را با ستاد اسکان استان داشته باشند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه