English

رئیس پلیس فتا خوزستان هشدار داد؛

خانواده ها مراقب کلاه برداری از طریق برنامه شاد باشند

رییس پلیس فتا خوزستان گفت: شیادان سایبری با ایجاد اکانت‌های جعلی در اپلیکیشن شاد با نام‌ مستعار "مدیر، ناظم و یا نام‌هایی شبیه به معلمان یک مدرسه"، والدین و خانواده‌ها را در معرض کلاهبرداری قرار می‌دهند.

خانواده ها مراقب کلاه برداری از طریق برنامه شاد باشند

به گزارش خبرگزاری موج خوزستان ، سرهنگ کارآگاه علی حسینی در مورد این شیوه کلاهبرداری بیان کرد: این شیادان سایبری با سوءاستفاده از اسامی معلمان و جایگاه آنان در اپلیکیشن شاد اقدام به ارسال پیام به والدین می‌کنند و با استفاده از تکنیک‌های مهندسی اجتماعی برای نصب اپلیکیشن‌های مختلف والدین را به ارسال کد ترغیب می‌کنند.

حسینی ادامه داد: خانواده‌ها مراقب باشند، کدهایی که شیادان سایبری از آنان میخواه‌د که برایشان ارسال می‌کنند، همان کدهای نصب اپلیکیشن‌های مختلف نظیر تلفن‌بانک برای خالی کردن حساب آنها، و نیز کدهای ورود به شبکه‌های اجتماعی نظیر واتس‌آپ، اینستاگرام و... است که پس از نصب از مخاطبان آنها درخواست پول می‌کنند.

وی توصیه کرد: شهروندان و خانواده‌ها مراقب باشند کد یا هر رمزی که برای آنان در شبکه‌های اجتماعی یا به صورت پیامک ارسال می‌شود را نباید برای شخص دیگری حتی نزدیکان خود ارسال کنند و همچنین اگر شخصی از نزدیکان آنها در یک شبکه اجتماعی درخواست وجه می‌کند تا از صحت آن مطمئن نشدند مبلغی را ارسال نکنند.

رییس پلیس فتا خوزستان از مردم خواست در صورت مشاهده هرگونه مصادیق مجرمانه در فضای مجازی، بلافاصله موضوع را برای بررسی با کارشناسان پلیس فتا به شماره ۰۹۶۳۸۰ در میان گذاشته و یا از طریق سایت پلیس فتا به آدرس‎ cyberpolice.ir ‎ و بخش مرکز فوریت‌های ‌سایبری گزارش دهند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه