English

دستگیری سارق هفت میلیارد ریالی ارزهای دیجیتال در خوزستان

رییس پلیس فتا استان خوزستان گفت: فردی در خوزستان با سوء استفاده از اعتماد همکار خود اقدام به سرقت هفت میلیارد ریال ارز دیجیتال کرده بود که شناسایی و دستگیر شد.

دستگیری سارق هفت میلیارد ریالی ارزهای دیجیتال در خوزستان

به گزارش خبرگزاری موج خوزستان، سرهنگ کارآگاه علی حسینی رییس پلیس فتا استان خوزستان افزود: در پی مراجعه یکی از شهروندان به پلیس فتا و ارایه مرجوعه قضایی مبنی بر به سرقت رفتن ‏ارز دیجیتال از کیف پول الکترونیکی‌ خود به ارزش هفت میلیارد ریال، ‎موضوع در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

وی بیان کرد: کارشناسان پلیس فتا با بهره‌گیری از روش‌های نوین کشف جرایم سایبری متهم را شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی دستگیر و برای ادامه تحقیقات به پلیس فتا انتقال دادند.

سرهنگ حسینی ادامه داد:متهم در ابتدا منکر هرگونه سرقت ارزی شده، ولی با مشاهده مستندات گردآوری شده و ادله مجرمانه دیجیتال استخراجی از تجهیزات دیجیتال هوشمند توقیف شده از متهم، راهی جز پذیرفتن بزه انتسابی نداشت.

وی گفت: متهم در بیان شیوه مجرمانه خود اظهار کرد که با توجه به اینکه شاکی در یک فروشگاه شریک من است از اعتمادم سوءاستفاده کرده و با ورود به سیستم و حساب کاربری کیف پول، ارزهای دیجیتال وی را به سرقت بردم.

رییس پلیس فتا خوزستان هشدار داد: شهروندان پیش از ورود به بازار رمزارزها، علم و دانش خود را افزایش دهند و با مطالعه و تحقیق لازم در این بازار سرمایه‌گذاری کنند؛ همچنین در حفظ و نگهداری اطلاعات محرمانه مانند رمز عبور کیف پول و اطلاعات کاربری در صرافی‌ها دقت لازم را داشته باشند.

وی از معرفی متهم به دادسرا برای تکمیل مراحل قانونی خبر داد و گفت:شهروندان در صورت مشاهده هرگونه مورد مجرمانه مراتب را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس الکترونیکی http://www.cyberpolice.ir ‏و یا تماس با شماره ۰۹۶۳۸۰ مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا اطلاع‌رسانی کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه