English

مدیر شرکت خطوط لوله و مخابرات منطقه خلیج فارس خبرداد؛

انتقال قریب به ۱۵ میلیارد لیتر انواع فرآورده نفتی از منطقه خلیج فارس

مدیر شرکت خطوط لوله و مخابرات منطقه خلیج فارس از انتقال بالغ بر ۱۴میلیارد و۸۵۰میلیون لیتر انواع فرآورده از منطقه خلیج فارس به استان های همجوار خبرداد.

انتقال قریب به 15 میلیارد لیتر انواع فرآورده نفتی از منطقه خلیج فارس

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، حمیدرضا کیهان پور مدیر شرکت خطوط لوله و مخابرات منطقه خلیج فارس ضمن تبریک ایام مبارک دهه فجر گفت: منطقه خلیج فارس یکی از مناطق ۱۲گانه شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران است که در گستره جغرافیایی استان هرمزگان و بخش جنوبی استان کرمان درحال فعالیت است.

وی عنوان کرد: این منطقه با بهره مندی از سه مرکز انتقال نفت و بالغ بر ۴۵۰کیلومتر خطوط لوله در اقطار مختلف وظیفه حمل فرآورده های تولیدی پالایشگاه نفت بندرعباس و پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس را برعهده دارد، پالایشگاه نفت لاوان بعضا به فعالیت های اضافه می‌شود.

وی اضافه کرد: با استفاده از یک رشته خط لوله ۲۶اینچ حدود ۵۰درصد از سوخت کشور را می توانم حمل کنیم و در ۱۰ماهه نخست امسال بالغ بر ۱۴میلیارد و ۸۵۰میلیون لیتر که تقریبا عددی حدود ۱۰درصد افزایش انتقال نسبت به سال قبل می باشد توانستیم منتقل کنیم، این مهم محقق نمی شد مگر با تکیه بر توان داخلی و همت دسته جمعی همه همکاران پرتلاش در منطقه خلیج فارس بوده است.

کیهان پور بیان کرد: اجرای خط لوله جدید ۲۶اینچ جدید به منزله تقویت انتقال فشار است که ما بر این اساس ملزم به انتقال دوبرابری فراروده های تولیدی پالایشگاه ها هستیم که این مهم با برنامه ریزی شرکت ملی مهندسی و ساختمان نفت ایران انجام داده است.

وی تاکید کرد: این پروژه درحال حاضر ۷۵درصد رشد فیزیکی دارد که امیدواریم بتوانیم تا پایان امسال بخشی را به مدار بهره برداری وارد کنیم.

مدیر شرکت خطوط لوله و مخابرات منطقه خلیج فارس ادامه داد : با عنایت به پیگیری های هوشمندی که قبلا انجام شده تعمیرات نقاطی که دارای خوردگی‌های بسیار پایین هستند انجام شود زیرا تعمیرات خوردگی های بالا  قبلا انجام شده است.

وی ادامه داد: تقویت خط لوله و تعویض پوشش خط لوله ۲۶اینچ با کیلومترهای مختلف در مقاطعی نیز درحال انجام است و ما موفق شدیم توربین های سولار تاروس را تعویض انجین کنیم همچنین سولارسنتار را نصب کنیم.

مدیر شرکت خطوط لوله و مخابرات منطقه خلیج فارس افزود: با همت دسته جمعی همکاران در منطقه بحث اسکان موقت در زمین جدید مرکز‌ منطقه استارت زده شده و امیدواریم تاپایان سال بخش اعظمی از این پروژه انجام شود تا همکاران ما بتوانند در فضای فیزیکی بهتر و مناسب‌تری فعالیت کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه