English

هشدار سطح نارنجی هواشناسی در خصوص مه گرفتگی و کاهش دید افقی در خوزستان

اداره کل هواشناسی خوزستان در اطلاعیه‌ای نسبت به وقوع پدیده مه و کاهش دید افقی از اوایل روز چهارشنبه هفته جاری هشدار سطح نارنجی صادر کرد.

به گزارش خبرگزاری موج خوزستان به نقل از اداره کل هواشناسی خوزستان، در هشدار سطح نارنجی آمده است: وقوع پدیده مه یا مه رقیق شامگاهی و صبحگاهی و کاهش دید افقی از اوایل روز چهارشنبه تا ظهر پنجشنبه هفته جاری در برخی مناطق خوزستان به ویژه مرکز ، شمال ، غربی و شرقی و جاده‌های استان پیش بینی می‌شود.

وی گفت: در بررسی نقشه‌های پیش یابی با تاثیر سامانه بارشی بر روی خوزستان شاهد ابرناکی، رگبار و رعد و برق و وزش باد متوسط تا شدید در بیشتر نقاط استان هستیم که این سامانه تا اواخر روز چهارشنبه با شدت و ضعف بر روی استان فعال خواهد بود؛ بارش در ارتفاعات استان به صورت برف و در مناطق مستعد، ریزش تگرگ پیش بینی می شود.

محمد سبزه زاری افزود: اوج بارش ها تا اوایل وقت فردا چهارشنبه و بیشترین حجم بارش ها در مناطق شمال، شمال شرق و شرق استان قابل انتظار است؛ همچنین با توجه به حجم بالای بارش‌ها به ویژه در این مناطق احتمال آبگرفتگی معابر، سیلابی شدن مسیل ها و طغیان رودخانه‌های فصلی نیز وجود دارد.

وی ادامه داد: شمال غرب خلیج فارس امروز تا روز پنجشنبه مواج و توفانی همراه با رگبار و رعد وبرق پیش بینی می‌شود.

سبزه زاری گفت: در ۲۴ ساعت گذشته امیدیه با ۲۱.۴ و دهدز با ۵.۳ درجه سانتیگراد به ترتیب بالاترین و پایین ترین دما را در خوزستان داشتند. حداقل دمای اهواز در این مدت ۱۴.۲ و حداکثر ۲۰.۵ درجه سانتیگراد گزارش شد.

بر اساس این گزارش بیشترین میزان بارندگی ۲۴ ساعت گذشته در خوزستان در سراک ایذه به میزان ۴۱ میلیمتر ثبت شد.

آیا این خبر مفید بود؟
خبرنگار:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه