English

در پی نارضایتی مردم صورت گرفت؛

ورود فرماندار چوار به موضوع ساماندهی وضعیت نانوایی‌ها

پیرو درج خبری مبنی بر نارضایتی مردم از وضعیت نانوایی‌ها در شهرستان چوار، جلسه شورای آرد و نان به ریاست فرماندار چوار و با حضور دستگاه‌های نظامی، امنیتی و اجرایی شهرستان برگزار شد.

ورود فرماندار چوار به موضوع ساماندهی وضعیت نانوایی‌ها

به گزارش خبرگزاری موج ایلام، ابراهیم یعقوبی فرماندار چوار اعلام کرد: نان به‌عنوان ماده غذایی اصلی و یکی از مهم‌ترین منابع تغذیه‌ای است که همواره از جایگاه خاصی در جامعه برخوردار بوده و سهم عمده‌ای در الگوی مصرف خانوارهای ایرانی به ویژه خانواده‌های کم‌درآمد دارد، چرا که جزو ارزان‌ترین مواد در الگوی غذایی روزانه به حساب می‌آید.

یعقوبی با اشاره به لزوم توجه ویژه به مطالبات مردم اظهار داشت: باید فضایی فراهم شود تا بیشترین رضایت از نحوه پخت نان، ساعت کاری و رعایت اصول بهداشتی در نانوایی‌ها حاصل شود.

وی افزود: علیرغم گشت‌ها و بازرسی‌های مستمر در سطح شهر، هنوز موانعی در گلوگاه‌های عرضه نان وجود دارد که باید با اتخاذ تدابیر لازم آن‌ها را از میان برداشت.

فرماندار چوار با بیان اینکه نحوه فعالیت نانوایی‌ها باید منطبق با قوانین ابلاغی از شورای آرد و نان کشور باشد، خاطرنشان کرد: اجاره نانوایی به‌غیر به هیچ عنوان پذیرفته نیست و صاحب پروانه کسب ملزم به فعالیت مطابق با آیین‌نامه‌های ابلاغی است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه درصد قابل توجهی از جمعیت شهرستان چوار را قشر کارگری تشکیل می‌دهند، ساعت کاری نانوایی‌ها باید به نحوی باشد که این قشر شریف در تهیه نان با مشکل روبه رو نشوند.

در این جلسه هم‌چنین با تاکید بر لزوم رعایت اصول بهداشتی و تکریم مشتریان ساعت کاری نانوایی‌های سطح شهر چوار و حومه از ساعت ۶ و نیم تا ۸ صبح، ۱۰ تا ۱۲ و هم‌چنین ۱۶ تا ۱۸ تعیین و مقرر شد با متخلفین برخورد قانونی صورت گیرد و در صورت عدم توجه به دستورالعمل‌ها نسبت به لغو پروانه کار نانوایی متخلف اقدام شود.

یعقوبی در پایان از مردم خواست تا در صورت مشاهده هرگونه تخلف و یا تعطیلی خودسرانه مراتب را به دستگاه‌های متولی و جهاد کشاورزی شهرستان اطلاع دهند.

گفتنی است در این نشست که مسئولان دستگاه‌های نظامی، انتظامی، امنیتی و اجرایی شهرستان و هم‌چنین نماینده سازمان غله استان نیز حضور داشتند، حاضرین به بیان نظرات خود در خصوص بهبود خدمات‌دهی نانوایی‌ها به شهروندان پرداختند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه