English

استاندار مازندران خبر داد؛

پرداخت ۲۴۰۰ میلیارد تومان تسهیلات با کارمزد ۴ درصد به خانوارهای عشایری مازندران

استاندار مازندران از پرداخت 2400 میلیارد تومان تسهیلات تبصره 16 با کارمزد چهار درصد به خانوارهای عشایری این استان از ابتدای امسال تاکنون خبر داد.

پرداخت 2400 میلیارد تومان تسهیلات با کارمزد 4 درصد به خانوارهای عشایری مازندران

به گزارش خبرگزاری موج مازندران، سیدمحمود حسینی پور استاندار مازندران در جلسه شورای عشایر استان، بر لزوم تقویت و توانمند کردن اقتصاد عشایر مازندران تأکید کرد و اظهار داشت: شاخص های اقتصادی جمعیت عشایری باید شناسایی شده تا متناسب با آن نسبت به بهبود وضعیت اقتصادی خانوارهای عشایری اقدام شود.

وی ادامه داد: تقویت و توانمند سازی بخش اقتصادی خانوارهای عشایری باید مورد توجه بیش از پیش قرار گیرد و این مهم با توسعه و رونق گردشگری عشایری محقق خواهد شد.

استاندار مازندران بر لزوم شناسایی و دسته بندی مشکلات جامعه عشایری تأکید کرد و با بیان اینکه باید متناسب با مشکلات و تعیین اولویت ها نسبت به رفع موانع فرارو نیز اقدام کرد، گفت: باید با توانمندسازی خانوارهای عشایری، به رشد اقتصادی این خانوارها کمک کرد.

وی با اشاره به ظرفیت جامعه عشایری در تولید گوشت قرمز، محصولات لبنی و همچنین صنابع دستی، افزود: باید از ظرفیت جامعه عشایری استان در تولید و خودکفایی برخی محصولات و همچنین رونق و توسعه صتعت گردشگری استفاده کرد.

حسینی پور ابراز داشت: با وجود چهار هزار و 500 خانوار عشایری در تولید گوشت قرمز، در صورت استفاده بهینه از این ظرفیت، دیگر نیازی به واردات گوشت قرمز از دیگر استان ها نیست.

وی تصریح کرد: از 16 مصوبه سال گذشته، دستگاه های اجرایی باید در مدت 15 روز نسبت به تهیه و ارائه گزارش مبنی بر روند اجرای مصوبات اقدام کنند.

استاندار مازندران از دانشگاه علوم پزشکی مازندران نیز خواست نسبت به تهیه گزارش اقدامات درمانی صورت گرفته نسب به جمعیت عشایری اقدام کند.

وی با بیان اینکه مرکز آمار باید ظرف مدت سه ماه نسبت به تکمیل آمار خانوار عشایری اقدام کند، بیان داشت: آموزش و پرورش نیز باید آمار دقیقی از جمعیت دانش آموزی و مدارس عشایری ارائه دهد ضمن اینکه از ظرفیت خیران برای جبران بخشی از کمبودها بیش از پیش استفاده کند.

حسینی پور عنوان داشت: مراکز فنی حرفه ای نیز باید متناسب با نیازهای جمعیت عشایری مازندران امکانات مورد نیاز را فراهم کنند.

وی همچنین بر لزوم نیاز سنجی و شناسایی فرصت های گردشگری عشایری مازندران تأکید کرد و ادامه داد: باید با فراهم کردن زیرساخت های موجود، ظرفیت های گردشگری جامعه عشایری استان در اختیار آژانس های مسافربری قرار گیرد.

استاندار مازندران با بیان اینکه یکی از بیشترین جاهایی که گردشگران تمایل به بازدید دارند، مناطق عشایری است، اظهار داشت: توانمندسازی اقتصادی جامعه عشایری با رونق گردشگری محقق خواهد شد.

وی تأکید کرد: جامعه عشایری در حوزه مباحث فرهنگی و سبک زندگی و الگوی رفتاری و گفتاری از سابقه تاریخی بالایی برخوردارند و اداره کل میراث فرهنگی موظف به ثبت آنهاست.

حسینی پور با اشاه به اینکه در مناطق صعب العبور باید ظرفت مدت 6 ماه نسبت به جانمایی بالگرد اقدام شود، گفت: با ایجاد اورژانس هوایی در برخی از مواقع می توان با استفاده از بالگرد نسبت به انتقال بیماران اقدام کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه