English

ابراهیم کاردیده حقیقی:

شرایط اقتصادی عامل کاهش برگزاری مراسم عروسی و ترحیم است

رییس اتحادیه تالار‌های پذیرایی مشهد بیان کرد: از عمده‌ترین دلایل کاهش استقبال از برگزاری مراسم عروسی و ترحیم می‌توان به شرایط اقتصادی و گرانی اجناس اشاره کرد.

شرایط اقتصادی عامل کاهش برگزاری مراسم عروسی و ترحیم است

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، ابراهیم کاردیده حقیقی  رییس اتحادیه تالار‌های پذیرایی مشهد در خبری اطلاع داد: میزان استقبال عموم از برگزاری مراسم عروسی و ترحیم به شدت کاهش یافته است و از عمده‌ترین دلایل کاهش استقبال از برگزاری مراسم می‌توان به شرایط اقتصادی و گرانی اجناس اشاره کرد.

حقیقی در ادامه افزود: با توجه به آمار بالای مرگ و میر ناشی از ویروس و صدور بخشنامه‌های متعدد ستاد ساماندهی کرونا حتی پس از افزایش واکسیناسیون و کاهش مبتلایان و با وجود حاکم شدن آرامشی نسبی بر بازار متأسفانه وحشت عمومی از تجمع در محیط‌های سرپوشیده باعث شد برگزاری مجالس همچون گذشته مورد استقبال قرار نگیرد.

رییس اتحادیه تالار‌های پذیرایی مشهد ادامه داد: همچنین با شیوع ویروس کرونا از اسفند سال ۹۸ قریب به ۲ سال واحد‌های صنفی تالار‌های پذیرایی و باغ‌تالار‌ها تعطیل بود و در حال حاضر برگزاری مراسم از شیوه سنتی خود تغییر کرده است و با تعداد محدودتری برگزار می‌شود.

وی متذکر شد: تعداد تالار‌هایی هم پروانه کسب خود را باطل کرده‌اند و حدود ۳۰ واحد تالار پذیرایی و باغ‌تالار در مشهد در بازه زمانی ۳۰ ماهه از آغاز شیوع ویروس کرونا تا کنون به دلیل هزینه‌های سنگین ناشی از نگهداری و تعمیرات، پرداخت عوارض و قبوض، حقوق پرسنل و... ورشکسته شده و پروانه کسب خود را باطل کرده‌اند.

رییس اتحادیه تالار‌های پذیرایی مشهد تاکید کرد: با شیوع مجدد کرونا و وضعیت اقتصادی موجود مطمئنا برگزاری مجالس کاهش خواهد یافت. ضرر و زیان غیرقابل جبرانی به صنف ما وارد شده است، در حالی که اکثر مشاغل با ۳۰ تا ۴۰ درصد ظرفیت مجوز فعالیت داشتند، اما متاسفانه شرایط این صنف متفاوت بود.

حقیق در خاتمه سخنان خود یادآور شد: تغییر در قیمت بعضی از اقلام از جمله اقلام اساسی مانند مرغ، برنج، روغن  در هزینه‌های برگزاری مراسم و افزایش قیمت‌ها نیز تاثیر داشته و به موازات گران شدن اجناس هزینه‌ها هم تغییر خواهد کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه