English

غربالگری تمامی حجاج هنگام ورود به مشهد

رییس مرکز بهداشت شماره پنج مشهد بیان کرد: زائران در صورت داشتن درجه حرارت بیش از حد معمول، ابتدا مورد آزمایش رپید کرونا (تست سریع) قرار گرفته و سپس با انجام تست پی. سی. آر سنجش می‌شوند.

غربالگری تمامی حجاج هنگام ورود به مشهد

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، فریدرضا صحی‌زاده رییس مرکز بهداشت شماره پنج مشهد در خبری اطلاع داد: به منظور جلوگیری از انتشار ویروس کرونا ، تمام حجاج بیت‌الله الحرام هنگام ورود به فرودگاه مشهد با عبور از مقابل دستگاه تب‌سنج دیجیتالی، غربالگری می‌شوند.

صحی‌زاده در ادامه این خبر اضافه کرد: علاوه بر انجام تب سنجی دیجیتالی، حجاج از نظر داشتن علایم کرونا توسط کارشناسان بهداشتی، مستقر در پایگاه مرزی بررسی و مراقبت‌های سندرمیک از آنان انجام می‌شود.

رییس مرکز بهداشت شماره پنج مشهد همچنین تصریح کرد: زائران در صورت داشتن درجه حرارت بیش از حد معمول، ابتدا مورد آزمایش رپید کرونا (تست سریع) قرار گرفته و در صورت مثبت بودن تست، با انجام تست پی. سی. آر سنجش می‌شوند.

وی با اشاره به مدت زمان آشکار شدن علائم کرونا متذکر شد: با توجه به این که علایم کرونا چهار تا پنج روز پس از ابتلا، آشکار می‌شود، بهتر است حجاج، مراسم دیدار با خویشان و دوستان خود را تا یک هفته پس از ورود به تعویق بیندازند.

صحی‌زاده اظهار کرد: رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی توسط حجاج و استقبال کنندگان ضروری است و با توجه به خطر شیوع تب کریمه کنگو، انجام قربانی باید با تمهیدات بهداشتی لازم و در کشتارگاه‌ها انجام شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه