English

در ۹ ماهه سال جاری انجام شد،

۱۷۹۴ مورد اقدامات استاندارد کرمانشاه در کالیبراسیون اوزان و مقیاس ها

مدیرکل استاندارد استان کرمانشاه گفت: کلیه تجهیزات و وسایل اندازه گیری اوزان در سنجش محصولات کشاورزی، به صورت دوره‌ای جهت صحت عملکرد بررسی و تحت نظارت و ارزیابی این اداره کل قرار می‌گیرد.

1794 مورد اقدامات استاندارد کرمانشاه در کالیبراسیون اوزان و مقیاس ها

به گزارش خبرگزاری موج کرمانشاه، مهدی حسین پور مدیرکل استاندارد استان کرمانشاه با اعلام این خبر افزود: کلیه تجهیزات و وسایل اندازه گیری اوزان، از جمله ترازوهای مورد استفاده در واحدهای صنفی و همچنین باسکول‌های جاده‌ای که در سنجش محصولات کشاورزی استفاده می‌شود، به صورت دوره‌ای جهت صحت عملکرد بررسی و تحت نظارت و ارزیابی این اداره کل قرار می‌گیرد.

وی تصریح کرد: وسایل سنجش به دو دسته کلی اوزان سبک و سنگین تقسیم می‌شوند که در 9 ماهه نخست سال جاری 1500 ترازوی سبک مورد استفاده در داد و ستد عمومی مراکز صنفی استان از جمله فروشگاهها، بازار طلا و جواهر ، میادین میوه و تربار و ... کالیبره شده است ، همچنین تعداد 294 باسکول سنگین جاده ای شامل باسکول‌های سنجش محصولات کشاورزی، محصولات صنعتی و ... نیز بازرسی و دقت و صحت عملکرد این مراکز تایید گردید .وی تاکید کرد: با توجه به تولیدات انبوه محصولات استراتژیک مانند گندم و ذرت ، همچنین جلوگیری از تضییع حقوق کشاورزان، دقت و صحت عملکرد باسکول‌های جاده‌ای در استان از اهمیت ویژه ای برخوردار است لذا در صورت هرگونه عدم انطباق، وسیله‌های سنجش سنگین (باسکول‌ها) پلمب خواهند شد.

مدیر کل استاندارد کرمانشاه در ادامه افزود: ترازوهای سبک مورد استفاده در مراکز صنفی به طور مستقیم با زندگی عامه مردم در ارتباط است و در صورت وجود هرگونه عدم دقت، این تجهیزات نیز پلمب خواهند شد لذا به شهروندان توصیه می شود در هنگام خرید، به برچسب صحت عملکرد الصاق شده بر روی ترازوها که در دید مشتری است توجه نموده و از مراکزی که ترازوهای آنها فاقد برچسب صحت عملکرد است خودداری نمایند.

وی در پایان اظهار کرد: تمامی وسایل سنجش استان سالیانه به صورت دوره ای توسط بازرسان آزمایشگاههای همکار این اداره کل مورد بررسی و تحت نظارت و ارزیابی قرار می‌گیرند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه