English

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش فارس:

سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بر ترویج فرهنگ صرفه جویی انرژی تاکید زیادی دارد/ جزییات برگزاری پویش هدیه انرژی

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش فارس گفت: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، سندی برای کل مجموعه هاست و اگر کار تربیت در مدارس خوب انجام شود در صرفه جویی انرژی و تربیت شهروند خوب موفق خواهیم بود.

به گزارش خبرگزاری موج فارس، مجید بذرافکن معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش فارس در نشست خبری با خبرنگاران که با محوریت پویش «هدیه انرژی» در شرکت گاز استان فارس برگزار شد، گفت: ۹۴۰ هزار دانش آموز در فارس داریم که یک پنجم جمعیت استان است و هرچه می توانیم برروی آنها برای درخشش آینده استان باید سرمایه گذاری کنیم.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش فارس افزود: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، سندی برای کل مجموعه هاست و نهادهای دیگری هم در تربیت نقش موثری دارند اما اگر کار تربیت در مدارس خوب انجام شود در صرفه جویی انرژی و تربیت شهروند خوب موفق خواهیم بود.

بذرافکن به نمونه فعالیت های مشترک آموزش و پرورش با سایر دستگاهها اشاره کرد و افزود: یک نمونه موفق در این خصوص طرح «همیار پلیس» است که کودکان را به فردی موثر در خصوص رعایت قوانین راهنمایی تبدیل می کند تا در خانه به انتقال این مفاهیم به سایر اعضای خانواده بپردازند.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش فارس با تاکید بر اینکه اگر مدیریت مصرف انرژی به خوبی جا بیفتد شاهد رشد فرهنگی و اقتصادی جامعه خواهیم بود هم اظهار کرد: بدین ترتیب دانش آموزان در برابر ذره ذره انرژی مسئولیت پذیر بار می ایند.

بذرافکن تصریح کرد: برای رساندن یک پیام به خانواده، تربیت مطلوب دانش آموزان روش مطلوب و کارآمدی است و کتاب «والدین یار» که توسط آموزش وپرورش استان فارس تهیه شده چند روز دیگر منتشر و توزیع خواهد شد که حاوی شیوه های تربیت فرزندان و روش انتقال مفاهیم آموزشی به خانواده است.

رییس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پروش فارس هم در این نشست گفت: آموزش و پروش فارس در سه سال اخیر تلاش کرده با دستگاههایی که در حوزه انرژی فعالیت میکند فعالیت مشترک فرهنگی از جمله برگزاری پویش های دانش اموزی داشته باشد.

حمید رضا شعبانی گفت: تاکنون با شرکت توزیع برق، آبفا و اکنون با شرکت گاز استان فارس در اجرای پویش های مصرف بهینه انرژی در حال همکاری هستیم.

 مدیرعامل شرکت گاز استان نیز از همکاری مطلوب آموزش و پرورش فارس در برگزاری پویش مصرف بهینه گاز تقدیر کرد.

علی اکبر میدانشاهی گفت: مخاطبان اصلی این پویش مشترکان گاز خانگی و دانش آموزان استان می باشند.

وی گفت: مخاطبان با مراجعه به آدرس pooyesh.nigc-fars.ir می توانند در این پویش شرکت و با پر کردن بخش مشخصات خود و شناسه قبض و وارد کردن نام کاربری اقدام کنند و این پویش از ۱۵ آذر تا ۱۵ اسفند در استان اجرا می شود.

وی اعلام کرد: در این پویش یک مسابقه فرهنگی هنری، شامل عکاسی، شعر و داستان کوتاه، طراحی و نقاشی و پادکست در نظر گرفته شده و مهلت آثار تا ۲۲ بهمن است و برگزیدگان در روز اختتامیه در ۱۵ اسفند معرفی خواهند شد.

آیا این خبر مفید بود؟
خبرنگار:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه