English

برگزاری جشنواره بین المللی شعر رضوی به زبان عربی در خوزستان

دبیرخانه سیزدهمین دوره جشنواره بین‌المللی شعر رضوی به زبان عربی آغازبه‌کار کرد.

برگزاری جشنواره بین المللی شعر رضوی به زبان عربی در خوزستان

به گزارش خبرگزاری موج خوزستان، سیزدهمین دوره‌ جشنواره بین‌المللی شعر رضوی به زبان عربی از مجموعه برنامه‌های بیستمین دوره جشنواره بین‌المللی امام رضا (ع) است که در این دوره از جشنواره امام رضا (ع) ۱۶ جشنواره در بخش‌های مختلف فرهنگی و هنری در ۱۵ استان کشور برگزار می‌شود.

امسال در مدت اجرای این جشنواره برنامه‌های متنوعی در شهرستان‌های استان خوزستان و همچنین کشورهای عربی با محور شعر عربی رضوی برگزار خواهد شد.

دلیل انتخاب خوزستان برای جشنواره بین‌المللی شعر رضوی به زبان عربی وجود آرامگاه شاعر اهل بیت (ع) دعبل خزاعی در شهرستان شوش است که ارتباط معنوی آن با امام رضا (ع) در اشعار این شاعر مشهود است.

محورهای موضوعی جشنواره سیره و زندگی امام رضا (ع)، برداشت شاعرانه از روایات و معارف آسمانی، مناقب و صفات امام رضا (ع)، جلوه‌های فرهنگ رضوی شامل علم، شفاعت کرامت و مهربانی این امام همام، وحدت امت اسلامی و سبک زندگی ایرانی و اسلامی است.

سیزدهمین دوره‌ جشنواره شعر رضوی به زبان عربی در ۲ بخش شعر فصیح و شعر شعبی برگزار می‌شود و برنامه‌های متنوع و مختلفی نیز در کنار این جشنواره در شهرهای خوزستان از جمله شادگان، هویزه،باوی ،کارون و شوش همچنین شهرهای نجف اشرف، بصره در کشور عراق و در کشور عمان برنامه ریزی شده است که توسط استان خوزستان به اجرا درمی‌آید.

مهلت ارسال آثار به سیزدهمین جشنواره شعر رضوی به زبان عربی تا ۱۹دی ۱۴۰۱ تعیین شده و علاقه‌مندان به شرکت در این جشنواره می‌توانند آثار خود را به دبیرخانه این جشنواره در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان ارسال کنند.

آیین گشایش سیزدهمین جشنواره شعر رضوی به زبان عربی در شادگان و آیین پایانی آن اسفند سال جاری درشوش در کنار مقبره دعبل خزایی خواهد بود.

در این جشنواره از ظرفیت تئاتر عربی، کتاب، نویسندگان و موسیقی عربی، تواشیح و هر موضوعی که مرتبط با فرهنگ و هنر به زبان عربی و فارسی باشد استفاده می‌شود.

بنابر اعلام اداره کل ارشاد خوزستان، اعتباری که امسال برای جشنواره در نظر گرفته شده چیزی نزدیک به ۲۵ برابر اعتبار سال گذشته است و در حوزه تولید محصولات رسانه‌ای نیز توجه ویژه‌ای در این دوره از جشنواره مد نظر قرار گرفته است. از این رو، در حوزه گرافیک، پوستر، فضای مجازی و محتوای رسانه با نگاه تخصصی‌تری به موضوعات جشنواره پرداخته می‌شود.

همچنین در کنار شعر عربی رضوی شعر فارسی به قوت خود برگزار خواهد شد واگرچه اشعار فارسی در استان خوزستان داوری نمی‌شوند؛ برای دبیرخانه استان متولی رویداد شعر فارسی رضوی ارسال خواهند شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه