English

معاون وزیر و رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور:

تولید یک میلیارد اصله نهال در کشور هدفگذاری شد

تولید یک میلیارد اصله نهال با دستور رئیس جمهوری و وزیر جهاد کشاورزی در مدت چهار سال آینده در کشور هدفگذاری شد .

تولید یک میلیارد اصله نهال در کشور هدفگذاری شد

به گزارش خبرگزاری موج مرکزی، عباسعلی نوبخت روز دوشنبه در حاشیه بازدید از طرح‌های آبخیزداری شهرستان شازند افزود: بر این اساس با سفر به استان‌های مختلف کشور و شناسایی ظرفیت استان‌ها تولید سالانه ۲۵۰ میلیون اصله نهال در دستور کار این سازمان قرار دارد.

وی ادامه داد: با توجه به قرار گرفتن کشور در منطقه خشک و نیمه خشک، طرح‌های آبخیزداری باید در مقیاس بزرگتر اجرایی شود.

رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور بیان داشت: اجرای عملیات آبخیزداری در صورتی که همانند سال‌های گذشته در یک میلیون هکتار از اراضی کشور اجرا شود اجرای این طرح‌ها ۹۲ سال طول می کشد که با این حساب به اهدافی که در کشور در حوزه آبخیزداری و اهمیت زیستی دنبال می شود، نمی رسیم.

نوبخت گفت: بر اساس دستور رئیس جمهور و وزیر جهاد کشاورزی، فعالیت ها باید در مقیاس بزرگتر و فعالیت‌های آبخیزداری سالانه ۱۰ میلیون هکتار در کشور اجرا شود.

وی خاطر نشان کرد: اعتبار مورد نیاز برای ایجاد زیر ساخت‌های تولید نهال در اختیار استان‌ها قرار گرفته و زیرساخت‌های لازم نیز برای تحقق این مهم ایجاد شده است.

رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور گفت: با توجه به اینکه شرایط برخی استان‌های کشور همانند یکدیگر هستند، تعدادی از استان‌ها به عنوان پایلوت برای تولید نهال انتخاب و نهال استان‌های مجاور در آن استان‌ها تولید می شود.

نوبخت ادامه داد: ایجاد زیر ساخت‌های لازم در استان مرکزی برای تولید نهال مورد نیاز خود و دیگر استان‌ها در دستور کار قرار دارد.

وی در ادامه بیان داشت: ۴۸ میلیارد تومان از محل اعتبارات ملی برای اجرای طرح‌های آبخیزداری به استان مرکزی اختصاص یافته است.

معاون وزیر و رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور گفت: مطالعه طرح‌های آبخیزداری در ۳۹ میلیون هکتار از زمین‌های آبخیزداری کشور انجام شده‌ است.

نوبخت افزود: اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی در راستای اهداف سازمان در این استان خوب عمل کرده و اهداف سازمان در استان در حال تحقق است.

نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی نیز در این آیین گفت: عملیات آبخیزداری و بیولوژیک در ۱۰۰ هکتار از اراضی سرسختی و شهباز این شهرستان اجرا شده‌ است.

محمود احمدی بیغش افزود: در راستای توسعه این طرح‌ها مقرر شده ۵۰ میلیارد ریال امسال و ۲۰۰ میلیارد ریال سال آینده به شهرستان شازند اختصاص یابد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه