English

شهریار نوری زاده خبر داد؛

اعتبار بازسازی به مناطق زلزله زده بندرلنگه اختصاص یافت

مدیرکل بنیاد مسکن هرمزگان از اختصاص ۹۳۱ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال اعتبار برای بازسازی مناطق زلزله زده شهرستان بندرلنگه خبر داد.

اعتبار بازسازی به مناطق زلزله زده بندرلنگه اختصاص یافت
به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، شهریار نوری‌زاده مدیرکل بنیاد مسکن هرمزگان اظهار داشت: دولت اعتبار بازسازی مناطق زلزله‌زده بندرلنگه (سایه خوش) را مصوب کرده و اکنون منتظر اقدام بانک مرکزی برای ابلاغ این اعتبار به بانک‌های عامل هرمزگان هستیم.

وی بیان کرد: هیات وزیران در جلسه ۱۱ آبان به پیشنهاد وزارت کشور و تایید سازمان برنامه و بودجه و با استناد به اصل صد و سی و هشتم قانون اساسی، مبلغ ۹۳۱ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال برای این منظور اختصاص داد.

مدیرکل بنیاد مسکن هرمزگان افزود: این مبلغ به منظور جبران خسارت‌های ناشی از زلزله نخست و یازدهم تیرماه سال جاری در بخش‌های مرکزی و مهران شهرستان بندرلنگه و بخش مرکزی پارسیان با محوریت سایه خوش هزینه خواهد شد.

نوری زاده ابراز داشت: مبالغ شامل کمک بلاعوض برای احداث ۱۵۶ واحد مسکونی شهری به ازای هر واحد تا سقف ۵۰۰ میلیون ریال، کمک بلاعوض برای احداث یک هزار و ۴۵۰ واحد مسکونی روستایی به ازای هر واحد تا سقف ۴۰۰ میلیون ریال، کمک بلاعوض برای تعمیر ۱۴۲ واحد مسکونی تجاری، شهری و روستایی به ازای هر واحد تا سقف ۲۰۰ میلیون ریال می‌شود.

وی تصریح کرد: همچنین مبلغی برای مرمت راه‌های روستایی و زیرساخت‌های حیاتی (مرمت پل‌ها و راه‌ها، کانال مسیل روستا) از اعتبار تملک دارایی سرمایه‌ای توسط سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی هرمزگان هزینه می‌شود.

مدیرکل بنیاد مسکن هرمزگان خاطرنشان کرد: مبلغ سه هزار و ۸۱۴ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال تسهیلات بانکی ارزان قیمت با سود و کارمزد چهار درصد در مناطق روستایی و پنج درصد در مناطق شهری با راهبری بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران از طریق بانک‌های عامل با معرفی دستگاه اجرایی ذیربط به منظور جبران خسارت‌های ناشی از زلزله نخست و یازدهم تیرماه سال جاری در بخش‌های مرکزی و مهران بندرلنگه و بخش مرکزی پارسیان با محوریت روستای سایه خوش با ضمانت زنجیره‌ای پرداخت می‌شود.

نوری زاده عنوان کرد: بدهی، معوقات و چک برگشتی احتمالی خسارت دیدگان به بانک‌ها مانع از دریافت این تسهیلات نخواهد بود و بازپرداخت بازسازی اماکن مسکونی شهری و روستایی ۱۵ ساله شامل سه سال دوران مشارکت مدنی و ۱۲ سال دوران مشارکت اقساطی است.

وی با بیان اینکه بازپرداخت تسهیلات تعمیر اماکن مسکونی و تجاری شهری و روستایی (۱۴۲ واحد) پنج ساله در نظر گرفته شده است و بازپرداخت تسهیلات تامین لوازم معیشتی (لوازم خانگی و سرمایه‌ای) واحدهای مسکونی و تجاری خسارت دیده (یک هزار و ۶۰۶ واحد) هم هفت ساله در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: براساس مصوبه هیات وزیران که از طریق پایگاه اطلاع رسانی قوانین و مقررات کشور هم دردسترس است، سازمان برنامه و بودجه کشور پرداخت یارانه سود (مابه‌التفاوت سود تعیین شده سهم متقاضی تا نرخ‌های مصوب شورای پول و اعتبار و مانده مطالبات معوق) شامل اصل و سود تسهیلات اعطایی به خسارت دیدگان موضوع این تصویب‌نامه را تضمین می‌کند.

نوری زاده با اشاره به اینکه سازمان برنامه و بودجه همچنین تعهد می‌کند هزینه‌های یادشده پس از اعلام بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در لایحه بودجه سال‌های بعد پیش‌بینی و منظور کند و این تضمین نفی کننده مسئولیت بانک‌های عامل در وصول مطالباتشان نیست، خاطرنشان کرد: بنیاد مسکن و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی هرمزگان موظف شده‌اند گزارش عملکرد این تصویب‌نامه را در مقاطع زمانی سه‌ماهه به سازمان برنامه و بودجه کشور و مدیریت بحران کشور ارسال کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه