English

معاون استانداری فارس‌ اظهار کرد؛

استان فارس در اندیشه ارائه الگو برای مدیریت فضای مجازی

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس گفت: استان فارس با بهره‌گیری از ظرفیت‌ها و منابع انسانی متخصص، قادر است الگویی را برای مدیریت فضای مجازی ارائه دهد.

به گزارش خبرگزاری موج فارس، اسماعیل محبی پورمعاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس در سی و سومین جلسه شورای اطلاع رسانی استان فارس گفت: سازوکار جلسات این شورا مربوط به ۲۵ سال پیش است، زمانی که فضای مجازی موضوعیت نداشت، اما امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند شورایی برای راهبری مباحث فضای مجازی هستیم که در استان فارس، این شورا با عنوان شورای هدایت و توسعه فضای مجازی شکل خواهد گرفت.

رئیس شورای اطلاع رسانی استان فارس با آسیب‌شناسی برخی شورا‌های فعال در سطح استان، بر کوچک و چابک بودن شورای اطلاع رسانی با هدف تأثیرگذاری و عملیاتی بودن تصمیمات تأکید کرد.

محبی پور گفت: بر این باور هستیم که شورای اطلاع‌رسانی استان باید در مواقع بحران، به سرعت تشکیل جلسه دهد و در ارتباط با چگونگی و فرایند اطلاع‌رسانی در آن مقاطع زمانی تصمیم‌گیری کند.

حمیدرضا قانعی دبیر این شورا و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس نیز در این جلسه بر لزوم ارائه تحلیل از وقایع در رسانه‌ها با هدف روشن‌گری درباره ابعاد مختلف رخداد‌ها در رسانه‌ها تأکید کرد و مشارکت اساتید دانشگاه و صاحب‌نظران در این راستا را خواستار شد.

هادی بستام مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری فارس نیز در این جلسه بر لزوم شکل‌گیری سازوکار‌هایی برای فعالیت منسجم رسانه‌ای در استان تأکید کرد و گفت: ارائه اخبار دست اول مسئولان درباره رخداد‌های استان به رسانه‌ها، می‌تواند در جنگ ترکیبی حائز اهمیت باشد و رسانه‌های داخلی بتوانند به خوبی روایت اول و دقیقی از رخداد‌ها را به اطلاع مخاطبان برسانند.

این جلسه با طرح دیدگاه‌های صریح اعضای شورای اطلاع رسانی استان فارس درباره فرایند اطلاع‌رسانی رخداد حمله تروریستی چهارم آبان ۱۴۰۱ به حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) همراه بود و با توجه به فراهم شدن امکان حضور فعالان خبری حدود سه ساعت پس از واقعه تلخ حرم در این آستان مقدس، پیشنهادهایی در خصوص تسهیل حضور خبرنگاران و عکاسان در صحنه بحران مطرح شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه