English

معاون املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان خبر داد؛

واگذاری ۵۰ هکتار از اراضی دولتی طی نیمه نخست امسال در اصفهان

معاون املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان از واگذاری بیش از ۵۰ هکتار اراضی دولتی استان برای تامین خدمات در محدوده و حریم شهرها در نیمه نخست سالجاری خبر داد.

واگذاری ۵۰ هکتار از اراضی دولتی طی نیمه نخست امسال در اصفهان

به گزارش خبرگزاری موج اصفهان، عبدالحسین پارسایی‌راد گفت: با توجه به اینکه این اداره کل در استان مُتولی واگذاری اراضی دولتی متعلق به دولت جمهوری اسلامی ایران به نمایندگی از سازمان ملی زمین و مسکن است در سالجاری بیش از ۵۰ هکتار از اراضی دولتی در محدوده و حریم شهرها بر اساس کاربری‌های مرتبط واگذار شد. 

وی افزود: این اقدام در چارچوب آئین‌نامه‌های مُصوب همراه با رعایت ضوابط و مقررات شهرسازی و طرح‌های آتی توسعه عمران انجام پذیرفته است. 

معاون املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان اظهار داشت: از این میزان اراضی واگذار شده بیش از یک هکتار با کاربری اداری و بیش از ۱۷.۶ هکتار با کاربری خدماتی بوده است. 

وی بیان کرد: واگذاری زمین با کاربری مسکونی بر اساس قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن و واگذاری اراضی با کاربری تجاری از سال ۵۷ تاکنون از طریق برگزاری مزایده عمومی با کاربری مصوب و قیمت کارشناسی روز انجام می‌پذیرد که در سطح استان برای امسال بیش از ۳۳۱ مترمربع از اراضی دولتی با کاربری تجاری و بیش از ۱۳.۲ هکتار با کاربری مسکونی واگذار شده است. 

پارسایی راد اضافه کرد: امسال تاکنون بیش از سه هکتار از اراضی دولتی استان با کاربری تاسیسات شهری، بیش از پنج هزار مترمربع با کاربری تجهیزات شهری، ۱.۱ هکتار با کاربری درمانی و بهداشتی، افزون بر ۱۳.۹ هکتار با کاربری صنعتی و ۱۳۲ مترمربع با کاربری مذهبی واگذار شده است. 

وی با بیان اینکه واگذاری اراضی با کاربری‌های عمومی(آموزشی، بهداشتی، فرهنگی، ورزشی و گردشگری) به دستگاه‌های دولتی در صورت ارائه طرح و اعتبار مُصوب به قیمت دولتی انجام می‌پذیرد، گفت: واگذاری این اراضی به بخش خصوصی از طریق فراخوان عمومی بین دارندگان موافقت‌نامه اصولی مُعتبر از دستگاه متولی و به قیمت کارشناسی روز بصورت اجاره به شرط تملیک انجام می‌شود.  

معاون املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان خاطرنشان کرد: بهای زمین برای واگذاری به بخش خصوصی از طریق کارشناسان رسمی دادگستری، ارزیابی و سپس در کمیسیون‌های مربوطه به تایید نهایی می‌رسد.   

پارسایی افزود: پس از تایید قیمت موضوع در هیات نمایندگی اداره‌کل راه و شهرسازی مطرح و در صورت موافقت این هیات، مراتب در روزنامه‌های کثیرالانتشار و محلی برای اطلاع‌رسانی به متقاضیان آگهی می‌شود. 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه