English

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری اصفهان خبر داد؛

بازسازی و احیای ۳۶ ساختمان فاخر تا پایان سال جاری در اصفهان/ برگزاری سمپوزیوم بین‌المللی نماد و مجسمه در بهمن ماه

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری اصفهان از بازسازی و احیای ۳۶ ساختمان فاخر تا پایان سال جاری خبر داد.

بازسازی و احیای ۳۶ ساختمان فاخر تا پایان سال جاری در اصفهان/ برگزاری سمپوزیوم بین‌المللی نماد و مجسمه در بهمن ماه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج اصفهان، حمید قنادنیا در نشست خبری با اصحاب رسانه  بیان داشت: بخشی از آثار و ساختمان‌های فاخر از دست رفته از جمله عمارت نمکدان، عمارت آیینه خانه و جهان‌نما تا پایان سال جاری توسط سازمان زیباسازی مرمت و  بازسازی می‌شوند.

وی با بیان اینکه شهر اصفهان در حال حاضر در زمینه نماد و مجسمه نمایشگاه بزرگی از آثار هنرمندان در کشور است،گفت: در این راستا سمپوزیوم بین المللی نماد و مجسمه در بهمن ماه سال جاری برگزار می شود.

 این مقام مسئول ادامه داد: در این سمپوزیوم (محفل) ۱۵ نفر از مجسمه سازان فاخر داخلی و خارجی شرکت خواهند کرد و از آثار آنها در این سمپوزیوم ۱۰ تا ۱۵ روزه استفاده می شود.

قنادنیا با اشاره به نصب آثار هنرمندان در سطح شهر اصفهان بیان کرد: در این سمپوزیوم تلاش گردیده تا در زمینه آثار و هنرمندان خارجی شرکت کننده نیز از ظرفیت خواهر خواندگی اصفهان با دیگر شهرهای جهان استفاده شود.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری اصفهان در ارتباط با نورپردازی و مبلمان شهری توضیح داد:در حال حاضر  اقداماتی شامل نوپردازی درختان، ساختمان‌های مسکونی، معابر و گذرهای شهر در حال انجام است.

اجرای ۲۰ نقطه میراث ماندگار تا پایان سال در اصفهان

وی با بیان اینکه ۱۵ محوطه چندمنظوره جهت ایجاد پاتوق شهری در مناطق طراحی شده است ، گفت: برای پروژه میراث ماندگار ۴۰ نقطه تعریف شده که تا پایان سال ۲۰ نقطه میراث ماندگار اجرایی می‌شود.

قنادنیا با اشاره باینکه اصلاح زیرگذرها از دیگر اقدامات سازمان  زیبا سازی گفت: تا پایان سال جاری زیباسازی چهار زیرگذر شهید عرب، صفه، پل تمدن و میدان قدس انجام می شود که با توجه به مسائل ترافیکی در زیرگذرها تلاش می‌شود که از هارمونی هنرهای تجسمی استفاده گردد.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری اصفهان با بیان اینکه سیاست گذاری در زمینه گرافیک شهری از دیگر اقدامات سازمان است، بیان کرد: بخشی از گرافیک شهری نقاشی دیواری است که از سال ها قبل با استفاده از داستان‌ها و حکایت‌ها با مشارکت دانشجویان در سطح شهر اجرا شده است.

این مقام مسئول ادامه  داد:دیوارهای پایین‌دست خیابان‌های کاوه و سروش به سمت بزرگمهر با طرح‌هایی متمرکز بر آرام‌سازی محیط و ایجاد هارمونی تا پایان سال جاری تزیین می‌شوند.

اجرای طرح های زیباسازی در۱۹ محله محروم شهر اصفهان

قنادنیا در ارتباط با دیگر اقدامات سازمان زیباسازی توضیح داد:طی سال جاری در ۱۹ محله محروم طرح‌های زیباسازی در چهار بخش دیوارنگاره، پاتوق شهری، نورپردازی، زیباسازی پیرامون مساجد انجام می‌شود.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهری شهرداری اصفهان با بیان اینکه برای نوروز ۱۴۰۲ بر کیفیت آثار کار خواهیم کرد، اظهار داشت: براساس آمار ۷۶ درصد از فضاسازی شب عید امسال رضایت مندی داشتند.

وی با بیان اینکه مدیریت زیباسازی در حوزه خدمات شهری شهرداری اصفهان در اواخر سال ۶۸ تشکیل شد، گفت: پروژه‌هایی همچون طراحی حاشیه زاینده‌رود، طراحی آثار فاخر نماد و مجسمه با مشارکت هنرمندان برجسته کشور و برپایی سمپوزیوم‌های متعدد را در دستور کار قرار داد.

این مقام مسئول اظهار داشت: سازمان زیباسازی جهت طراحی و اجرای پروژه‌های خود اتاق فکری با حضور عوامل فنی و اجرایی و نخبگان حوزه‌های مختلف دارد.

وی با اشاره به ساخت مجموعه مبلمان گلستان شهدا روز بیست‌وپنجم آبان‌ماه گفت:احداث پارک مکانیزم‌ها، احداث پارک‌های بازی، احداث تیک‌بال و بسکتبال خانوادگی از دیگر اقدامات سازمان زیباسازی با رویکرد تفریح خانواده‌ها می باشد.

قنادنیا در خصوص بودجه سازمان زیباسازی بیان داشت: امسال بودجه این سازمان ۵۱ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان است که حدود ۱۰ میلیارد تومان برای حقوق کارمندان و هزینه‌های جاری سازمان می باشد.

 مدیرعامل سازمان زیباسازی شهری شهرداری اصفهان گفت: ۴۱ میلیارد و۶۰۰ میلیون تومان تومان از بودجه سازمان  نیز برای پروژه‌های میراث ماندگار و محوطه‌های چند منظوره و ۷ میلیارد تومان برای آذین‌بندی در شهر هزینه می‌شود.

photo_2022-11-01_16-39-00

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه