English

سرپرست سازمان زیباسازی شهرداری اصفهان خبر داد؛

احداث یک جاذبه گردشگری تازه در اصفهان با نام «باغ نور»

سرپرست سازمان زیباسازی شهرداری اصفهان از احداث یک جاذبه گردشگری تازه در اصفهان با نام «باغ نور» خبر داد.

احداث یک جاذبه گردشگری تازه در اصفهان با نام «باغ نور»

به گزارش خبرگزاری موج اصفهان، حمید قنادنیا با اشاره به استقبال شهروندان و گردشگران از محور نوری هشت بهشت که در نوروز سال 1401در شهر اصفهان برپا شد، از احداث یک جاذبه گردشگری تازه در اصفهان با نام باغ نور اصفهان خبر داد.

وی با اعلام این خبر گفت: همزمان با نوروز سال 1401 محور نوری شامل انواع سازه‌ها و المان‌های نوری در محور هشت بهشت اجرا شد و مورد استقبال چشمگیر شهروندان و گردشگران نوروزی قرار گرفت.

این مقام مسئول افزود: به دنبال استقبال گردشگران از این محور نوری، شهرداری مصمم شد که آن را در مکان مناسبی با استفاده از تکنیک‌ها و تکنولوژی‌های نوین در نورپردازی اجرا کند.

به گفته قنادنیا، در حال حاضر مکان اجرای این پروژه که نام «باغ نور» بر آن گذاشته شده از سوی شهرداری در حال بررسی و انتخاب است و به زودی از میان گزینه‌های پیشنهادی تعیین می‌شود.

مرمت پروژه‌های قبلی در دستور کار است

سرپرست سازمان زیباسازی شهرداری اصفهان از مرمت پروژه‌های قبلی این سازمان به عنوان پروژه ای دیگر خبر داد و اظهار کرد: در حال حاضر مرمت المان‌های زیباسازی در دو زیرگذر صفه و میدان قدس (یا میدان تمدن) در دست طراحی و بررسی قرار دارد که به زودی اجرایی خواهد شد.

باز زنده سازی میراث ماندگار شهر

او با بیان اینکه سازمان زیباسازی، باز زنده سازی میراث ماندگار شهر را در دستور کار قرار داده است، توضیح داد: برخی از میراث موجود در شهر مانند درب‌های قدیمی و یا سازه‌ها و المان‌های قدیمی که ارزش هنری دارند اما خدشه دار شده و یا در میان شلوغی سازه‌های شهر گم شده اند، باز زنده سازی و مرمت می شوند.

قنادنیا افزود: بر این اساس قرار است این المان‌ها و سازه‌ها دارای پلاک ثبتی و شناسنامه مشخصی شوند که سابقه و ویژگی‌های آنها را به مخاطبان معرفی می‌کند.

به گفته سرپرست سازمان زیباسازی شهرداری اصفهان ، مکان یابی برخی از این آثار در شهر مشخص شده که پس از هماهنگی‌های درون سازمانی نسبت به اجرای این طرح اقدام می‌شود.

باغ نور 2

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی